Dr. Miles
Expert
Någon som lyckats tanka på Preem?
(Där får man rabatt om man lyckas betala med Amex The American Express Network > American Express Selects )
Bait and switch?
Någon som lyckats tanka på Preem?
(Där får man rabatt om man lyckas betala med Amex The American Express Network > American Express Selects )
Jag tankar på Preem varje vecka. Använder deras kortterminal ute vid pumparna. Går utmärkt! Rabatten dras av på samma faktura som debiteringen.
Jag tankar på Preem varje vecka. Använder deras kortterminal ute vid pumparna. Går utmärkt! Rabatten dras av på samma faktura som debiteringen.
Har du kort med chip eller enbart magnetremsa?
Har tankat med rabatt på Preem med mitt gamla gröna Amexkort (magnetremsa) i flera år,
vilket fungerar utmärkt. Fast nu kommer det ju några helger med dubbla poäng på Diners..
Jag kan svara för mig: Jag har magnetremsa på AmEx, och i Preem-pumpen nära mig fungerar det jättebra. (Fast nu i helgen ska jag tanka bilen med Diners och få dubbla poäng.)
Efter ett längre uppehåll med Amex använde jag för någon månad sedan 30 000-kampanjen för att ansöka om ett nytt kort. När jag idag pratade med kundtjänst förnekade de att denna kampanj existerar. Varpå jag skickade kampanjlänken och de bad att få återkomma.
Är det någon av er som haft framgång med denna kampanj?
Kan förresten tillägga att det inte var något problem att ändra faktureringsperiod.
Idag återkom Amex angående kampanjen och enligt deras eftersökning existerar den inte trots att min ansökan gick igenom. Vad de kunde erbjuda var 5 000 sign up-poäng vilket de tyckte är en väldigt bra deal. Not impressed.
Jag hade problem att använda kortet på Statoil och Hemköp/VI tidigare. Kodköp fungerade inte, utan jag fick signera. Men efter att mitt kort öppnades för kontantuttag har det plötsligt börjat fungera, måhända har vissa butiker inte rätt typ av "kontakt" med Amex servrar för att det ska fungera smärtfritt?