Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.

JacobGBG

Medlem
Är det någon mer som har haft problem med SAS AMEX i de nya trådlösa kortterminalerna (finns främst på restaurang) det verkar osm jag blir nobbad av dessa ofta trots att inköpsstället hävdar sig ta AMEX.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har haft mycket problem med parkeringsautomater som hävdar sig att ta emot AMEX.
Det slutar ofta att jag betalar med BA Visa istället.
 

Mikael

Medlem
Är det någon mer som har haft problem med SAS AMEX i de nya trådlösa kortterminalerna (finns främst på restaurang) det verkar osm jag blir nobbad av dessa ofta trots att inköpsstället hävdar sig ta AMEX.
Tycker att det då och då är liknande strul, har dock inte koll på om det varit specifikt för trådlösa terminaler. Ibland funkar det med att dra kortet (använda magnetremsan), ibland har jag fått använda ett annat kort. Butiken/restaurangen brukar då säga att det är kortets fel. Har klagat till Amex ett par ggr, de brukar säga att det är butikens/restaurangens fel, men att de ska undersöka. I vissa fall har de verkligen gjort detta för det har fungerat vid senare tillfälle.
Hur som helst ovanligt mycket strul med Amex tycker jag.
 

Homer

Medlem
Ofta problem att läsa chippet, men funkar nästan alltid med magnetremsan + signatur.
Claes Ohlsson t.ex.

Före de införde chippet var det aldrig problem.

Köpa bensin med AmEx = problem
ST1 - har jag aldrig hittat någon station där AmEx eller Diners funkar
Shell - funkar på vissa, Shell i Sverige drivs fö numera av ST1
Statoil - provat massor utan resultat, AmEx har erkännt att de haft stora problem med statoil och chip
Preem - funkade bra innan chip infördes, numera fungerar det uruselt

Tacka vet jag USA där de inte håller på med chip utan man sveper bara kortet och tankar.
Tappar man kortet kan det naturligtvis betyda mega problem
 
Last edited:
Diners brukar funka utmärkt på ST1. Noteras bör dock att det är endast testat på de ST1 som har varit Hydro förut, på tidigare Jet och Shell tror jag skall man vänta tills de byter ut alla terminaler.
På Statoil funkar allt, Preem - Diners.
 

tourist

Medlem
Jag har haft mycket problem med parkeringsautomater som hävdar sig att ta emot AMEX.
Det slutar ofta att jag betalar med BA Visa istället.

Vid mitt jobb finns en parkeringsautomat som har både Diners- och AmEx-dekaler, men som inte accepterar mina chiplösa kort. :(
 

cantona

Medlem
Ofta problem att läsa chippet, men funkar nästan alltid med magnetremsan + signatur.
Claes Ohlsson t.ex.

Före de införde chippet var det aldrig problem.

Köpa bensin med AmEx = problem
ST1 - har jag aldrig hittat någon station där AmEx eller Diners funkar
Shell - funkar på vissa, Shell i Sverige drivs fö numera av ST1
Statoil - provat massor utan resultat, AmEx har erkännt att de haft stora problem med statoil och chip
Preem - funkade bra innan chip infördes, numera fungerar det uruselt

Tacka vet jag USA där de inte håller på med chip utan man sveper bara kortet och tankar.
Tappar man kortet kan det naturligtvis betyda mega problem

Hade/har liknande problem med ST1 och fick följande svar från kundtjänst:

Tack för ditt mail.Har du ett lite äldre Amex-kort med enbart magnetremsa så fungerar det atttanka med på våra stationer. Har du däremot ett nytt kort med chip på såfungerar det inte. Detta pga att vi har lite tekniska problem med justchipen på deras kort. Vänliga hälsningarPauline

Diners funkar utan problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen