Bonden
Medlem
Statoil - provat massor utan resultat, AmEx har erkännt att de haft stora problem med statoil och chip
Har heller inte fått det att funka med chip, däremot funkar magnetremsan...
Statoil - provat massor utan resultat, AmEx har erkännt att de haft stora problem med statoil och chip
På många ställen funkar det bara om man först använder chipet och därefter drar magnetremsan.
Du kan nog få ett nytt Amex kort om du ber snällt. Det chip-Amex jag fick var tydligen en tidig generation, när jag påpekade att det för det mesta inte funkade skickade de ett nytt (från en senare generation) som faktiskt funkade betydligt bättre. Detta var knappt ett år sen.Fast varken mitt AmEx eller mitt Diners har ju något chip...
hmm, skumt. Jag tankar ofta på ST1 och betalar alltid med mitt EB-Diners, ...har aldrig varit några problem.
Hade/har liknande problem med ST1 och fick följande svar från kundtjänst:
Tack för ditt mail.Har du ett lite äldre Amex-kort med enbart magnetremsa så fungerar det atttanka med på våra stationer. Har du däremot ett nytt kort med chip på såfungerar det inte. Detta pga att vi har lite tekniska problem med justchipen på deras kort. Vänliga hälsningarPauline
Diners funkar utan problem.
Efter ett längre uppehåll med Amex använde jag för någon månad sedan 30 000-kampanjen för att ansöka om ett nytt kort. När jag idag pratade med kundtjänst förnekade de att denna kampanj existerar. Varpå jag skickade kampanjlänken och de bad att få återkomma.
Är det någon av er som haft framgång med denna kampanj?
Kan förresten tillägga att det inte var något problem att ändra faktureringsperiod.
Om man sätter en tejpbit på chipet kanske kortläsaren tror att det är ett gammalt kort och läser av
magnetremsan istället ?