Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
troligen, men jag avsåg att skicka paket, köpa frimärken osv.
Betala kontant itstället for att faktureras :)

Jag vet inte om det gäller med AMEX, men med Diners köp av frimärken räknas som vanligt kortköp.

Här gäller Diners Club

DinersClub Sweden skrev:
Kontantuttagsavgift

Kontantuttagsavgiften är 4 % av uttagsbeloppet.
Observera att betalning av räkningar, postförskott på posten etc. räknas som kontantuttag och det därför tillkommer en kontantuttagsavgift.
Däremot kommer ingen kontantuttagsavgift tas utom om du köper varor som ingår i Postens sortiment, t ex frimärken och kuvert då de går som vanliga kortköp.

Jag har hämtat massor av postförskott på ICA här hemma och betalat med mitt SAS/Amex. Dessa har räknats som vanliga köp, dvs poänggrundande.

EDIT: Jag har inte aktiverat tjänsten för Cash Advance.

Kan man inte köpa frimärken för 40 000kr och sedan lämna tillbaks det då? Tror vi pratat om det tidigare. Jag behöver handla för 43000kr i december för att få min jäkla 50% voucher. Det finns inget jag behöver (bortsett från en fyrhjulsdriven bil, som inte går att betala med amex tyvärr :( )

skulle verkligen vilja ha den där vouchern...

Om jag köper en J biljett på sas.se mellan ARN och NRT för 37000kr över påsken, jag betalar den och allt är frid och fröjd, kan jag då avboka denna i januari och få tillbaks alla pengar men ändå ha min voucher?

Last edited:
I tillägg till vad jag sa i andra tråden, det vore ju märkligt om de inte tänkt på denna fuskmöjlighet för systemet 2-4-1 finns ju sedan länge i samarbete med flera flygbolag.

Hursomhelst kan du ju prova att köpa dyra julklappar här och där och sen lämna tillbaka dem innan jul, säg at 2 av samma blev inköpt av misstag, nu när det är mycket stress så kanske du kan få pengarna tillbaka kontant eller så kan du ju räcka fram ett annat kort av något slag och be att få pengarna insatta och i hastigheten kanske de inte tänker på att det inte är samma.

Hej

En liten annan vinkling i denna tråd, men är det någon som känner till en bra elektronikbutik, typ Dustinhome som tar Amex?

De gjorde ju det fram till för ett år sedan ungefär.. och gillar man elektronik så är det ju värt att handla det på kortet...

allt jag får erbjudanden om är hotell och restauranger.. men det lockar inte så mycket...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen