Senaste nytt

SAS aktier

Homer

Medlem
Inte ens en dag som denna verkar investerarna helt tappa tron på SAS. Ner ≈5%, medan Finnair är ner ≈10%. Ja, Finnair's strategi mot Asien kan råka illa ut om Ryssland drar in överflygningsrättigheter. Men riskerna måste väl ändå vara större med SAS, som behöver rekapitaliseras, omstruktureras och som dessutom inte har hedgat bränslet när priserna skenar och kronan rasar. Trots dagens fall är man fortsatt mer än 100% över den riktkursen.

+ har ett strejkhot från oresonlig personal hängande över sig.
Aktien gick förresten upp 1,59% under dagen.
 
Last edited:
+ har ett strejkhot från oresonlig personal hängande över sig.
Aktien gick förresten upp 1,59% under dagen.
Ja man kan undra om den egentliga anledningen till det här utspelet är att positionera sig inför avtalsförhandlingarna.
Att man ska införa ett sparpaket för jag vet inte vilken gång i ordningen kanske hade kunnat vänta till ordinarie kvartalsrapport.
 

ToniE

Medlem
Jag tycker det är ganska tydligt. Har man 100k aktier får man guldkort men om det skulle bli över 5000 aktieägare som kvalificerar sig får de 5000 aktieägare som äger mest guld.

Shareholder program - SAS

Kvalificerar sig hur?
Ok krävs inga köp av resor mm..

Hur många är det idag?

Om jag köper idag när blir jag guld?
Jag är redan registrerad har över 4000 aktier sen innan, räcker det att bara fylla på eller finns det spikade datum när de uppgraderar till guld?
 
Last edited:
Kvalificerar sig hur?
Ok krävs inga köp av resor mm..

Hur många är det idag?

Om jag köper idag när blir jag guld?
Jag är redan registrerad har över 4000 aktier sen innan, räcker det att bara fylla på eller finns det spikade datum när de uppgraderar till guld?

Allt står om du klickar på länken. För att kvalificera sig behöver man äga 100.000 aktier vid avstämningsdatumet 30 november. Är det fler än 5000 aktieägare som kvalificerar sig ger de gold till de som äger mest. Var du står på listan eller hur många gold de delar ut får du inte reda på. Att du kvalificerar dig ett år behöver inte betyda att du kvalificerar dig nästa år trots samma antal aktier.
 
  • Gilla
Reactions: hco

ToniE

Medlem
Det här med 5000 aktieägare som kvalificerar sig är det nåt nytt som tillkommit sista tiden eller har det alltid varit så?
 
Toppen