Senaste nytt

SAS aktier

011430121

Medlem
Det har väl inte undgått någon det blodbad som SAS aktien har utsatts för den senaste dagarna, på en vecka har värdet minskat nästan med 15%, aktien betalades till 0,84 SEK under tisdagen

På tisdag den 31 maj kommer nästa kvartalsrapport analytikerna räknar med 1,5 miljarder SEK i förlust
Det som inte har gått SAS väg under kvartalet är starkare dollar mot svenska kronan samt betydligt högre bränslepriser.

Analytikerna hoppas även presterar något nytt om SAS FORWARD som verkar ha gått i stå enligt Sydbanks analytiker Jacob Pedersen

Personligen undrar jag om SAS VD Anko Van der Werff ångrar att han tog jobbet. som bolagets VD.
 

M.K

Medlem
4ABD9E34-5294-45BC-8CD8-3099FDB7CDE1.jpeg


Fortsatt miserabla resultat. Dyra polarrullar blir det.

Aktiekursen är så löjligt hög nu med tanke på skulderna som uppgår till 40,5 miljarder och att de hoppas göra om minst 9,5 miljarder av denna skuld till nya aktier.

Resan nedåt lär fortsätta. Min rek: STARK SÄLJ.
 

mha321

Medlem
Gäller att hinna åka och bränna Eurobonus poängen då.
Just den analytikern har väl sagt samma sak i åtminstone 10 år - att det är max ett år kvar. Men förr eller senare får han ju rätt...
Norska E24 nu:
Visa bifogad bild 129698

Jag är ganska enig med kursmålet.
Glasklart. Åtminstone de allra flesta. Det är som när folk handlade Norwegian efter deras utspädning utan att fatta att om det finns 100 gånger fler aktier så kan man inte titta på vad den individuella aktien var värd för ett år sedan och tro att den kommer tillbaka dit.

Sedan kan det säkert finnas professionella investerare som medvetet köper en post på den nivån. Men då väl medvetna om att det är en gigantisk risk som de vet sannolikt inte går att räkna hem...
 
Toppen