Visst är de väl medvetna men stora organisationer att vända när det sitter i väggarna. Ja det är väldigt tråkigt detta det såg så bra ut en period här i höstas.@Vera hörde du också på earnings call? Känns som de är klart medvetna om detta problem och det nya incentiv programmet de presenterade som vi ska rösta om på stämman kan kanske leda till något?
Ja jag älskar ju SAS & vill att det ska gå bra, trogen dem sedan barnsben och Lifetime G senare i år. Affärer är dock affärer så bättre invänta nytt köpläge senare. Har fortsatt en ok post dock som jag aldrig säljer. Ett känslomässigt innehav unnar jag mig trots allt på börsen.![]()
Före detta Lufthansaperson, är väl värt att förtydliga. Så särskilt intressant mer än att det framstår som en kompetent person är det väl inte?Har missat att SAS valberedning föreslår en Lufthansaperson till styrelsen.
Helt klart intressant och vad detta kommer att innebära för framtiden.
Kay Kratky proposed as new Board member of SAS AB – SAS
Självklart fd "Lufthansaperson" men med tanke på tjänster han har haft i Lufthansagruppen och så kort inpå så ser jag honom som en Lufthansaperson. Så det skall bli intressant och se vad som kommer ut av detta.Före detta Lufthansaperson, är väl värt att förtydliga. Så särskilt intressant mer än att det framstår som en kompetent person är det väl inte?![]()
SAS råkade utför något liknande när man satt alla sina Dash8-400 på backen, helt plötsligt var man 28 maskiner kort.Enhetlig flotta i all ära - som SAS strävar efter - hur smart är det egentligen? Tänker på MAX-gate som pågår just nu. Hade detta varit för NEOn så hade detta kunnat bli katastrof för SAS (Kanske inte just nu - men tänk om några år då Neon står för majoriteten av shorthaulflottan)
Många större bolag väljer ju att köra mixed fleet (exempelvis la Lufthansa Group en större order på både B787 och A350 idag). SAS går tvärtemot och går verkligen all in på en enhetlig flotta med A320neo och A350 (långsiktig iaf). Jag har gillat detta tidigare, men sensate dagarnas händelser har fått mig att tvekan en del! Känns som det helt klart ger SAS en ökad risk, samtidigt som de såklart få ner sina operating costs.