Senaste nytt

SAS aktier

@Vera hörde du också på earnings call? Känns som de är klart medvetna om detta problem och det nya incentiv programmet de presenterade som vi ska rösta om på stämman kan kanske leda till något?

@Vera hörde du också på earnings call? Känns som de är klart medvetna om detta problem och det nya incentiv programmet de presenterade som vi ska rösta om på stämman kan kanske leda till något?
Visst är de väl medvetna men stora organisationer att vända när det sitter i väggarna. Ja det är väldigt tråkigt detta det såg så bra ut en period här i höstas.

Ja jag älskar ju SAS & vill att det ska gå bra, trogen dem sedan barnsben och Lifetime G senare i år. Affärer är dock affärer så bättre invänta nytt köpläge senare. Har fortsatt en ok post dock som jag aldrig säljer. Ett känslomässigt innehav unnar jag mig trots allt på börsen. :)

Ja jag älskar ju SAS & vill att det ska gå bra, trogen dem sedan barnsben och Lifetime G senare i år. Affärer är dock affärer så bättre invänta nytt köpläge senare. Har fortsatt en ok post dock som jag aldrig säljer. Ett känslomässigt innehav unnar jag mig trots allt på börsen. :)

Verkligen kan bara skriva under! Min gamla mor är tom Guld och reser frekvent men vi har varit lite småtrötta på senare tid. Svårt att hitta skäl till att betala de dyrare biljetterna kort och gott. Något som de verkligen behöver att några gör. Man vill att det ska går bra och att kvaliteten ska vara lite bättre helt enkelt. Ja affärer är affärer. De måste hitta kunden och hålla internt borta från dem som betalar biljetterna.
Du har ju råd med det innehavet nu ;-) grattis igen!

• Gilla
Reactions: M.K
Före detta Lufthansaperson, är väl värt att förtydliga. Så särskilt intressant mer än att det framstår som en kompetent person är det väl inte? :)
Självklart fd "Lufthansaperson" men med tanke på tjänster han har haft i Lufthansagruppen och så kort inpå så ser jag honom som en Lufthansaperson. Så det skall bli intressant och se vad som kommer ut av detta.

Var inte tanken att märka ord, men jag trodde när jag läste ditt inlägg att det var en nuvarande styrelsemedlem i Lufthansa som även föreslogs till SAS styrelse - det hade varit nåt :D Men absolut intressant att se vad den här filuren kan bidra med över tid.

Enhetlig flotta i all ära - som SAS strävar efter - hur smart är det egentligen? Tänker på MAX-gate som pågår just nu. Hade detta varit för NEOn så hade detta kunnat bli katastrof för SAS (Kanske inte just nu - men tänk om några år då Neon står för majoriteten av shorthaulflottan)

Många större bolag väljer ju att köra mixed fleet (exempelvis lade Lufthansa Group en större order på både B787 och A350 idag). SAS gör tvärtemot och går verkligen all in på en enhetlig flotta med A320neo och A350 (långsiktig iaf). Jag har gillat detta tidigare, men senaste dagarnas händelser har fått mig att tvekan en del! Känns som det helt klart ger SAS en ökad risk, samtidigt som de såklart få ner sina operating costs.

Last edited:
Enhetlig flotta i all ära - som SAS strävar efter - hur smart är det egentligen? Tänker på MAX-gate som pågår just nu. Hade detta varit för NEOn så hade detta kunnat bli katastrof för SAS (Kanske inte just nu - men tänk om några år då Neon står för majoriteten av shorthaulflottan)

Många större bolag väljer ju att köra mixed fleet (exempelvis la Lufthansa Group en större order på både B787 och A350 idag). SAS går tvärtemot och går verkligen all in på en enhetlig flotta med A320neo och A350 (långsiktig iaf). Jag har gillat detta tidigare, men sensate dagarnas händelser har fått mig att tvekan en del! Känns som det helt klart ger SAS en ökad risk, samtidigt som de såklart få ner sina operating costs.
SAS råkade utför något liknande när man satt alla sina Dash8-400 på backen, helt plötsligt var man 28 maskiner kort.

Toppen