Då vet vi hur ’journalisterna’ tolkar det, hur marknaden ser det vet vi om 45 minuter.4e kvartalet![]()
Svag krona och bränsle men det var ingen vidare rapport från SAS :-( även om vi har tunga månader framför oss för många bolagJag tycker SAS gör väldigt mycket rätt numera och har skött sin turn-around på ett snyggt sätt.
Det som oroar mig också är om vi nu troligen går in i lågkonjunktur samt regeringsunderlaget som inte har fått mitt förtroende än. Just flygskatten tror jag numera gynnar SAS men knappast en eventuellt fortsatt tillväxtfientlig politik. Det är många olika viljor och vårbudgeten blir intressant på många sätt.
Detta är faktorer som ju SAS inte heller kan påverka.
Ja det var ingen vidare rapportGillar verkligen inte att enhetskostnaden faktiskt ökade i kvartalet. Fuel hedgen i Q1 nästa år var ok men ser ut som att de var för tidigt ute i höstas med den till viktiga Q3. Mindre frakt också, där hade jag tokfel. Mer intäkter från kreditkort som jag trodde. Intressant conference call kl.10.
Ska Läsa vidare nu, men kan säga redan nu att rapporten tyvärr var sämre än mina förväntningar. Q1 är alltid ett svårt kvartal men men.
Nej men det behövs jobbas med kostnadskostymen och prioritera kundfokus.Risk för konken ?