Senaste nytt

SAS aktier

Någon som vet om SAS fortfarande betalar dubbla hyror för deras huvudkontor dvs Frösundavik och nygamlakonoret på Arlanda?
.....En i mängden av "bra" idéer från SAS som vi aktieägare får betala......

Var inte själva iden med att flytta tillbaka till Frösundavik, att släppa Arlanda-lokalerna och därmed slippa dubbla hyror?

Var inte själva iden med att flytta tillbaka till Frösundavik, att släppa Arlanda-lokalerna och därmed slippa dubbla hyror?
Som jag förstod det flyttade man till Arlanda (och skrev ett långtidskontrakt) för att spara pengar och att man blivit för litet för Frösundavik.
Beslutet togs innan man hade hyrt ut Frösundavik......väl på Arlanda fick man inte några direkta hyresgäster på Frösundavik var på av någon anledning man tar ett beslut att flytta tillbaka igen till Frösundavik.
Så min fråga är om SAS fortfarande betalar hyra för sitt nygamla HQ på Arlanda...(?)
Jag har ett antal saker till som hänt/gjorts de sista åren som jag ifrågasätter en del av SAS management.
Det enda vi "dumma" aktieägare får se på årsredovisningen är engångskostnader på ett antal miljarder varje år..... Varje år går man också ut på att man måste spara XXX miljoner per år.......
Den stora positiva sak som gjort de sista 3 åren är att man börjat centraliserat lite och fått ner admin dvs från att varit 3 personer i var sitt land för en tjänst som det kanske krävs 1,5 FTE för....

Avd: Sur SAS aktieägare som fortfarande ligger på mycket minus:(

SAS traffic figures – February 2015 | SAS

Skärmklipp 2015-03-05 10.18.59.png

Finns så klart säkert en annan tråd för detta, men hur går man tillväga för att använda den här aktieägarrabatten som skall finnas? Tack.

Någon som vet om SAS fortfarande betalar dubbla hyror för deras huvudkontor dvs Frösundavik och nygamlakonoret på Arlanda?
.....En i mängden av "bra" idéer från SAS som vi aktieägare får betala......

Det borde väl vara det som syftas på angående:

"Negotiations on additional property transactions are in progress at Gardemoen, as well as at Arlanda. The transactions and renegotiated agreements are expected to contribute to reducing the annual operating expenses by about MSEK 200."

För visst minns jag väl rätt att de har sålt av hangarerna etc till Swedavia?

Det borde väl vara det som syftas på angående:

"Negotiations on additional property transactions are in progress at Gardemoen, as well as at Arlanda. The transactions and renegotiated agreements are expected to contribute to reducing the annual operating expenses by about MSEK 200."

För visst minns jag väl rätt att de har sålt av hangarerna etc till Swedavia?
Jo, jag tror nog att det var hangarer Swedavia köpte dvs inte det nygamla kontoret på Arlanda..

Jo, jag tror nog att det var hangarer Swedavia köpte dvs inte det nygamla kontoret på Arlanda..
Kontoret ägdes väl inte av SAS, utan bara hyrdes, till skillnad från hangaren. Och Swedavia indikerade att de hade andra intresserade hyresgäster (eller om de var de själva) så de var villiga att släppa SAS från hyreskontraktet på kontoren i förtid (till skillnad från de i Frösundavik som man inte hittade andra hyresgäster till, och därför flyttade tillbaks till).

Toppen