Senaste nytt

SAS aktier

SAS har stått och stampat väldigt länge runt 18 kronor just nu. Nån som har på känn om den kommer sticka lite vid nästa presentation?

Hej,

Det känns äntligen som att SAS aktie kan få ett bättre förtroende av marknaden då det mesta verkar gå rätt väg nu med lägre oljepris, sjunkande personalkostnader och högre beläggning. Jag är nöjd med hur ledningen har agerat på det stora hela de sista åren, och har som en konsekvens köpt på mig ett antal tusen lottsedlar. Mycket kan fortfarande gå fel men det skulle inte förvåna mig om vi ser en kursdubbling senast efter Q3 presentationen.

Spännande case nu med en högt värderad börs och få andra undervärderade bolag i mitt tycke.

Jag köpte 225st preferensaktier i två omgångar, först runt 390kr och sedan strax över 400kr, tyckte de var en no-brainer då med minimal nersida. Har därefter fått två utdelningar på 3125 kr per gång och kursen har letat sig uppåt till en mer rimlig värdering igen, sålde i två omgångar med ett snitt på 480kr. Växlade då över en mindre del (eftersom det är mer riskfyllt) till stam-aktier runt 17kr.

Är nästan lite sugen på att ta in lite preffar igen, då avkastningen är väldigt fin och bolaget verkar betydligt stabilare än för några år sedan.

En av mina bättre trades senaste tiden, har haft en del som gått fel också.

Kul! Jag funderade också på dem men såg mer uppsida med stamaktierna och de har ju faktiskt redan gått upp några kronor. Jag tror dock att vi kan se en kraftig kursrörelse uppåt när vi får lite uppgraderingar från ratinginstituten och analytikerna. Något som kan komma snart tror jag.

SAS har stått och stampat väldigt länge runt 18 kronor just nu. Nån som har på känn om den kommer sticka lite vid nästa presentation?

18,- :eek:

Nu slog det mig att jag faktiskt har ett gäng liggande och skräpa. Kan till och med vara så att jag nu ligger +/- 0 :)
Kanske dags att titta efter vad det är jag har

Vart köper man enklast och när kommer nästa rapport?
Enklast är att köpa hos din bank (där du har dina pengar). Annars finns det många banker att välja på med olika villkor.
Nästa delårsrapport kommer 5/3 2015.
Ett litet urval av banker och handlare.
Observera att likväl som du kan tjäna pengar på aktier kan du förlora dem.
SAS (SAS) | Information om bolaget | Avanza
Nordnet.se
Nordnetdirekt.se
Skandiabanken.se
Seb.se
Handelsbanken.se
Swedbank.se
Nordea.se
Netfonds.se
Degiro.se

Någon som vet om SAS fortfarande betalar dubbla hyror för deras huvudkontor dvs Frösundavik och nygamlakonoret på Arlanda?
.....En i mängden av "bra" idéer från SAS som vi aktieägare får betala......

Toppen