Senaste nytt

SAS aktier

@direktörnSE och hur tjänar du pengar utan volla?

Nu gäller det för övrigt att försöka spå en bottenformation och agera därefter. Galen nedgång mest motiverad av virusoro, men även till viss del strejkhotet som kommer allt närmare.

Utvecklingen hittills i varit nästan i samma nivå som Norwegian som tappat 40% i år SAS tappat 30% Lufthansa tapp 20 %

Detta borde betyda att staten inte inom närmsta tiden kommer att sälja sitt SAS innehav, men vad vet jag?
Det kommer kommentarer från BCare som vet bättre!

6E1DBA9B-DA47-4E64-9E41-876C9390EEFB.png

@direktörnSE och hur tjänar du pengar utan volla?

Nu gäller det för övrigt att försöka spå en bottenformation och agera därefter. Galen nedgång mest motiverad av virusoro, men även till viss del strejkhotet som kommer allt närmare.
Avyttrat ite förra året, behövde disponera om lite, ett bra beslut utefter läget så längt iaf. men men

Detta borde betyda att staten inte inom närmsta tiden kommer att sälja sitt SAS innehav, men vad vet jag?
Man sålde väl för bara några år senast? Minns inte hur mycket men det var en rätt kraftig minskning, Norge var med på tåget också tror jag.
Finns säkert intressenter, men 49% regeln ställer ju till det även för SAS, och dessutom att man har tre storägare.

Det är den svenska staten som åsyftas, norska staten kan ju inre avyttra efter som de inte har något innehav, och den danska regeringen skall enligt uttalande behålla sitt innehav.
Ibland så är viss kommentarer så onödiga här på BC.
Håller med, jag pratade om 2016, då var mig veterligen Norge ägare. Onödigt

Toppen