Senaste nytt

SAS aktier

@Agö Boston är ju redan kommunicerat så det behöver du inte gissa. Även sekundärflygplatserna till EWR är nämnt otaliga gånger nu som exempel.

Jag ser gärna nya linjer men går vi in i sämre tider ska de istället nyttjas på de längsta rutterna. Det är det flyget är byggt för. Ännu sämre att låta de gå random på nordeuropa och jag ser inte varför det skulle kosta något att köra några avgångar till Kanarieöarna istället. SAS flyger redan idag dit och tar ganska bra betalt för det. Bägge mina flygningar dit i sommar var dessutom fulla, även i plus så ingen seatblock då.

ag ser gärna nya linjer men går vi in i sämre tider ska de istället nyttjas på de längsta rutterna.
Nej, de ska naturligtvis användas på de rutter där maskinen är mest lönsam. Jag kan inte tänka mig att SAS vill frakta semesterfyllon till Kanarieöarna (nej just det, de har ju begränsat alkoholkonsumtionen dit) med flygplan anpassade för interkontinentaltrafik.

Det har de faktiskt inte. Denna regel gällde definitivt inte dit kan jag garantera! :D

Med fler flyg har vi oavsett en intressant situation. Jag hoppas och tror att SAS har en plan.

Det skall bli intressant och se om denna omorganisation gör någon förbättring eller det bara är en kosmetisk ändring.
Dock läser jag att 2st har valt att lämna ledningsgruppen pga denna omorganisation.
Visa bifogad bild 96479
https://www.sasgroup.net/en/wp-cont...-performance-in-peak-summer-season-190827.pdf
Citerar mig själv lite har då jag missade att det är en dansk till som istället kommer in i koncernledningen (Simon Pauck Hansen) vilket noterades av check-in.dk (är detta en trend eller bara tillfällighet att 2st svenska företrädare försvinner från ledningen?)
SAS får ny dansk koncerndirektør - CHECK-IN.dk

• Gilla
Reactions: M.K
Citerar mig själv lite har då jag missade att det är en dansk till som istället kommer in i koncernledningen (Simon Pauck Hansen) vilket noterades av check-in.dk (är detta en trend eller bara tillfällighet att 2st svenska företrädare försvinner från ledningen?)
SAS får ny dansk koncerndirektør - CHECK-IN.dk
Denne dansk (Simon P-H) ersätter ju dock likaledes danske Lars Sandahl Sørensen på posten som COO (för operations i luften). Vem är den andre dansken? Det är väl fyra svenskar, två norrmän och en dansk?

Denne dansk (Simon P-H) ersätter ju dock likaledes danske Lars Sandahl Sørensen på posten som COO (för operations i luften). Vem är den andre dansken? Det är väl fyra svenskar, två norrmän och en dansk?
VParna Annelie Nässén och Göran Jansson tror jag är svenskar som försvinner.

Ja, men de ersätts ju inte utan ledningsgruppens medlemmar minskar. En dansk mot en dansk, inte mer med det.
Tolkningsfråga:)
Dansk: -1 mot +1
Svensk: -2 mot 0.
Som du skriver och som framgick så minskar ledningsgruppen (vilket jag tror är positivt) dock är det intressant att det är 2 svenskar som försvinner.

Första 321LR kommer dimpa ner på CPH juli 2020 (det sista jag hört) och skall hjälpa till på CPH-BOS på vinterprogramet.
(Tyvärr, har jag inte tillgång till Airbus produktionsserver (AP1) (än..) för att se beräknade leveranser...)
Men vad de andra skall flyga är ju mycket intressant (frågan är om SAS ledningen redan har bestämt det eller det bara ligger på planeringsstadiet.
Ifølge aerotransport.org er msn9540 tiltenkt SAS

Toppen