@robertkniv En bra rapport, verkligen bra. SAS vinner marknadsandelar på inrikesmarknaderna och fortsätter öka yield/pask i bra takt med SEK raset.
Kabinfaktorn minskar. Helt naturligt med tanke på infasningen av större flygplan. Med tiden anpassas vanligen den ökade kapaciteten till efterfrågan så inte bekymrad över detta. Jag hoppas dock också på mer inhyrd kapacitet med mindre flygplan framöver. Fler CRJ eller varför inte Embraer 190 med perfekta 100 seats. Många tunnare feeder linjer klarar inte NEO och jag ser väldigt gärna ännu fler sådana till CPH. Lilla Haugesund är ett nytt sådant annonserat exempel på feed dit.
Även lite svagare på Intercont delvis pga den kraschade svenska kronan och flygskatten, men SAS tar grepp och flyttar mer trafik till D.K. Helt rätt i detta läge även om det är trist för oss med ARN som bas.
Mitt största motstånd mot att gå in igen i nuläget är konjunkturen och speciellt den svenska. Tyvärr lite SAS kan göra åt denna förutom att flytta mer produktion till bättre marknader. Med det sagt blir jag inte förvånad om kursen testar knappa 15 sek inom kort utan allmänt börsfall. Upp till runt 18sek innan årets slut är inte omöjligt heller men avvaktar som sagt då lågkonjunktur/handelskrig/börsfall kan ställa till det.