Senaste nytt

SAS aktier

Jag tror fortsatt de vill testa till NYC nästa sommar från t ex GOT och/eller BGO. Vi får se.

Jag hade absolut också kunnat tänka mig riktig C till LPA eller TFS. Perfekt långweekend till vintern.

Ja allt perkar på GOT-EWR. Tror den skulle bli en lönsam linje rätt snabbt då Göteborgarna önskat
denna länge. DY skulle testa men hade inte råd, håller tummarna allt går som det ska. Kan öka intresset
för SAS på GOT också, tyvärr mycket lågpris där.

Jag personligen skulle vara villig att betala C pris till LPA/TFS. Gjorde det ibland förr och senast förra veckan med LH. Den sträckan är på gränsen med Y och hade definitivt passat bra med riktig business
Vad skulle du definiera som C pris? Om de ska få utväxling ska det ju vara åtminstone i närheten av vad de drar in på longhaul. En new york t/r non refundable kan du ju få för 25k iaf med lång framförhållning - är du villig att ge åtminstone 15k för en tur retur oflexibel biljett till tfs?

Du kan ju inte jämföra med LH inom Europa. Där har du knappast lie flat. Det måste snart ställas mot vilka andra linjer de kan dra in pengar på..

Ja allt perkar på GOT-EWR. Tror den skulle bli en lönsam linje rätt snabbt då Göteborgarna önskat
denna länge. DY skulle testa men hade inte råd, håller tummarna allt går som det ska. Kan öka intresset
för SAS på GOT också, tyvärr mycket lågpris där.
Ska man bara ha en lämna BGO betydligt mer trolig gör den inte? Betydligt högre köpkraft särskilt nu med svenska kronans fall (även om norska inte direkt gått bra). Eller AAL.

I slutänden tror jag dock på en slinga som täcker båda, men inte daglig.

Ska man bara ha en lämna BGO betydligt mer trolig gör den inte? Betydligt högre köpkraft särskilt nu med svenska kronans fall (även om norska inte direkt gått bra). Eller AAL.

I slutänden tror jag dock på en slinga som täcker båda, men inte daglig.

Jo det blir troligen så, speciellt BGO, då kan man nog fylla planen. Skulle bli bra reklam på samma gång för SAS

@mha321 BGO håller jag också som förstavalet. Mycket mer köpkraft där nu än från GOT med vår svaga sek.

Bra mycket billigare flyga till LPA än till USA. Vändande crew och lägre avgifter/flygskatt.

Jag tror de kan få till en bra butik med lägre priser än ditt exempel. 12-13k i C? I kombination med något av de fina hotellen där kan man få till en mycket trevlig weekend. Som medveten resenär föredrar jag givetvis bonusresa i första hand privat, men kunde absolut tänka mig betala runt den prisnivån med riktig C.

@mha321Jag tror de kan få till en bra butik med lägre priser än ditt exempel. 12-13k i C? I kombination med något av de fina hotellen där kan man få till en mycket trevlig weekend. Som medveten resenär föredrar jag givetvis bonusresa i första hand privat, men kunde absolut tänka mig betala runt den prisnivån med riktig C.
En (vild) gissning är att du är en av mycket få som är beredd att betala 12-13k för en flygbiljett T&R Kanarieöarna.

@Agö Runt 35k för att lyxa till det lite barnfria en weekend med skön sol och god mat/dryck utan tidsomställning. Vi har gjort många dyrare eskapader än så. Folk har olika prioriteringar och det kan finnas en marknad. Vet du t ex hur dyr en vanlig spa-helg kan bli i Stockholm?

Detta ryms ju också inom befintligt program utan nyinvesteringar. Vad anser du annars att de nya LR ska användas till? De är ju beställda så något kreativt borde hittas på.

Första 321LR kommer dimpa ner på CPH juli 2020 (det sista jag hört) och skall hjälpa till på CPH-BOS på vinterprogramet.
(Tyvärr, har jag inte tillgång till Airbus produktionsserver (AP1) (än..) för att se beräknade leveranser...)
Men vad de andra skall flyga är ju mycket intressant (frågan är om SAS ledningen redan har bestämt det eller det bara ligger på planeringsstadiet.

• Gilla
Reactions: M.K
Första 321LR kommer dimpa ner på CPH juli 2020 (det sista jag hört) och skall hjälpa till på CPH-BOS på vinterprogramet.
(Tyvärr, har jag inte tillgång till Airbus produktionsserver (AP1) (än..) för att se beräknade leveranser...)
Men vad de andra skall flyga är ju mycket intressant (frågan är om SAS ledningen redan har bestämt det eller det bara ligger på planeringsstadiet.
Hmm... Var det inte sagt att A321neolr skulle komma "i början av 2020" eller minns jag fel?

@Agö Runt 35k för att lyxa till det lite barnfria en weekend med skön sol och god mat/dryck utan tidsomställning. Vi har gjort många dyrare eskapader än så. Folk har olika prioriteringar och det kan finnas en marknad. Vet du t ex hur dyr en vanlig spa-helg kan bli i Stockholm?

Detta ryms ju också inom befintligt program utan nyinvesteringar. Vad anser du annars att de nya LR ska användas till? De är ju beställda så något kreativt borde hittas på.
Jag tror inte att SAS har råd att vara kreativa här. Min (inte lika vilda) gissning är att det blir avlastning för widebody på vintersvaga destinationer (Boston, Washington) i kombination med t.ex. året-runt för SK901/902. Och kanske, kanske en slinga GOT-EWR-AAR-EWR-BGO.

Att använda dessa maskiner på Kanarieöarna där de värsta konkurrenterna heter Norwegian, Thomas Cook och TUI förefaller för mig vara ett enormt resursslöseri.

Toppen