Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Amatör fundering
Finns underlag till Nashville?
Turiststad med musik hockey mm.
Men som affärslinje?

Kort svar; nej!

British airways flyger som enda bolag men Europa och Nashville, tror frekvensen är fem ggr/vecka.
Så om det inte går att flyga dagligen från London, då vet jag inte vad.
Affärsmässigt så har välnpermobil sitt huvudkontor i Nashville, om jag inte missminner mig.

Hmm... AAR - EWR - GOT - EWR - AAR?

Den tror jag på, och kanske en OSL - YYZ - ARN - YYZ - OSL som komplement till Air Canadas Köpenhamnslinje? Kanske med Montreal istället, men jag har lite svårt att se det för SAS första intåg i Kanada eftersom det är en så pass mycket mindre hub för anslutningar till resten av Nordamerika (2-3 gånger fler destinationer i Toronto).

Den tror jag på, och kanske en OSL - YYZ - ARN - YYZ - OSL som komplement till Air Canadas Köpenhamnslinje? Kanske med Montreal istället, men jag har lite svårt att se det för SAS första intåg i Kanada eftersom det är en så pass mycket mindre hub för anslutningar till resten av Nordamerika (2-3 gånger fler destinationer i Toronto).
Rimligt! Men jag undrar om inte tanken med dessa nya linjer är att de i möjligaste mån ska vara p2p snarare än avhängiga av anslutningar. SAS har ju redan en mängd rutter lämpade för anslutningstrafik.

Intressant det där. OM vi pratar någon helt nya destination för SAS med en A321LR, så känns väl någon kanadensisk mest trolig? Konkurrensen känns större österut rent generellt med gulfbolagen och underlaget lite svajigare (Iran, Indien).
Västerut finns ju redan Boston, och EWR från Götet eller Århus kanske kommer men det är ju ingen ny destination för SAS.
Kanada finns inte som SAS-destination men ligger på perfekt avstånd för flygplanstypen. Frågan är bara vad som är realistiskt?
--Toronto tveklöst störst, men skulle konkurrera med Air Canadas linje. Och är det inte lite väl långt för denna flygplanstyp?
--Montreal klar tvåa. Svårt att matcha pris och turtäthet hos Air France dock, för resenärer som inte är alliansbundna.
--Något tredjealternativ, skulle förmodligen stå mellan Halifax och Ottawa gissar jag? Skulle gärna ta båda men känns minst sannolikt. Dock skulle ju särskilt Halifax kunna slingas med annan destination betydligt enklare.

Tycker Montreal känns som mest trolig kompromiss.

Toppen