Detta var givetvis inte särskilt seriöst menat, men ju mer jag funderar på det, desto mer känns det som att det vore ett briljant drag att köra med på åtminstone ett av dessa plan. Blir ju såklart inte en flerrumslägenhet som på Etihads A380, men säg att man offrar 3 rader i Go (så 18 platser) för en liten svit.
Ofta går ju Go-kabinen ändå inte helt full, så på många flighter förlorar man inte på antal sålda biljetter. Ibland gör man såklart det, och sviten kommer förstås ibland/ofta (?) flyga tom, så det är väl inte osannolikt att det i rent pengaflöde vore en förlustaffär.
Men tänk vilken medial uppmärksamhet det skulle skapa kring SAS. Alla eventuella förluster från biljettintäkter skulle lätt kunna sättas upp på marknadsföringskontot.
Eventuella awardplatser i denna svit släpps såklart bara till EBP (eller kanske EBD om man vill vara snäll, eller nära inpå avgång)
Edit: sen så inser ju även jag att om man bara har det på ett plan så skapar det problem vid irrops osv.
Däremot så kommer det nog behövas något liknande för crew rest. På 330/340 finns detta längst bak. Jag gissar på att arbetstidsreglerna kräver detta när det blir flighter över 6 timmar.