Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Intressant spådom.
Jag håller med om alla tre förutom punkt tre.
Varför? Jo för att det är så väldigt mycket frakt till Chicago, vilket väger upp det tunna passagerarantalet.
Har en nära kontakt med en chef på frakt i Cph och han har nämnt just detta. ORD är en destination som är lönsam för SAS tack vare frakten.

Jag kommer att tänka på en bild som jag sett antingen här eller på Facebook, med businessäten stående på Frösundavik.
Kan det möjligen vara med dessa plan i åtanke?

Till Mellanöstern så har ju Tehran tidigare varit en ganska önskad destination men varför inte till Oman eller Abu Dhabi?
Olika flygbolags intresse för Tehran har svalnat efter att handelsrelationerna stoppats upp rätt ordentligt p.g.a. nya sanktioner.
Gissar på att det i så fall skulle bli mer en leisure-linje än en business-linje och då blir det i konkurrens med Iran Air, som ju är rätt populärt bland iranier i Sverige. Finns dock en skön klick med iranier i Öresundsregionen, så en linje från CPH hade kanske inte varit så dumt.

Hade varit väldigt intressant med direktlinje från skandinavien till ICN med tekniskt stopp i CTU.
Air China flyger redan till ICN från CTU så det kanske inte är högst på deras önskelista där. De flyger så klart även till en hög med intressanta inrikesdestinationer men även till bl.a. Sydney, vilket ser ut som att det skulle vara en hyfsat direkt väg från Stockholm.

Hoppas SAS inte snålar på toaletterna för att få in fler stolar, heller några hundra kronor mer per biljett än 30 minuter i toalett kö.
Jag hoppas att den får 4st toaletter, 1 där framme en i mitten och 2st där bak.
Liknande Swiss har på en av deras A321 modeller (dock med en där bak bara).
Jag gillade verkigen att det fanns en i mitten på A321.
SeatGuru Seat Map SWISS Airbus A321 (321) V2

Toppen