Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Visa bifogad bild 133017 Visa bifogad bild 133005
Har bokat ARN-EWR 28okt sedan tidigare och nu skulle en kompis boka på sig och hörde av sig ”vilken avgång är det?” Såg då att SAS testar dubbla avgångar till New York från Stockholm i ett par dagar i slutet av oktober. Kvällsavgången med 321LR. :)
Intressant att de använder ett flightnr som de senast använde för att evakuera skandinaver från Islamabad via Dubai för ett år sen
 

Patrik

Medlem
Visa bifogad bild 133017 Visa bifogad bild 133005
Har bokat ARN-EWR 28okt sedan tidigare och nu skulle en kompis boka på sig och hörde av sig ”vilken avgång är det?” Såg då att SAS testar dubbla avgångar till New York från Stockholm i ett par dagar i slutet av oktober. Kvällsavgången med 321LR. :)

Höstlov! Vi flyger ut på lördagen med A330 och bokningsläget ser bra ut för att fylla en ”litet” flyg till (10 platser kvar i C just nu på vår flight), så säkerligen lönsamt för Sas.
 
Missar jag något eller har priset fyrdubblats från igår?

Screenshot_20220821-104339_Chrome.jpg
 

jumbooze

Medlem
8575ae86732616a16aa0eaa6ae69174a.jpg

e6a077bdd1f16375b437acb2e1f238d7.jpg


Så nu var det min tur att ta den sena turen från New York med denna kärran.
Satt på 2A, typ ”tronsäte”

Intrycket är att det är trångt!
Fotutrymmet är trångt, att ta sig in och ur sätet är trångt och toaletten ( den enda) är som en liten trång toa på en liten kärra.
Jag hade läst på och hade ju hört att det skulle vara lite mindre men denna kommer jag att aktivt undvika.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Flygmatz

Medlem
Om ett par veckor tänkte vi korsa Atlanten med SAS och en av deras a321 LR. Resan kommer att ske i business-kabinen och vi är två vuxna + Jr som är 9 månader.

Givet förutsättningarna ovan slog jag en signal till kundtjänst i syfte att boka oss en babykorg. Jag fick dock informationen om att de inte finns att tillgå i business på a321 LR.

Är det någon härinne som kan bekräfta eller dementera detta? (Så att jag vet om det är värt att fortsätta ringa och ringa och ringa..)
 
Om ett par veckor tänkte vi korsa Atlanten med SAS och en av deras a321 LR. Resan kommer att ske i business-kabinen och vi är två vuxna + Jr som är 9 månader.

Givet förutsättningarna ovan slog jag en signal till kundtjänst i syfte att boka oss en babykorg. Jag fick dock informationen om att de inte finns att tillgå i business på a321 LR.

Är det någon härinne som kan bekräfta eller dementera detta? (Så att jag vet om det är värt att fortsätta ringa och ringa och ringa..)

se på bild 2 från @jumbooze inlägg ovan, där tycker jag man ser fästen på väggen.
 

SK1989

Medlem
Om ett par veckor tänkte vi korsa Atlanten med SAS och en av deras a321 LR. Resan kommer att ske i business-kabinen och vi är två vuxna + Jr som är 9 månader.

Givet förutsättningarna ovan slog jag en signal till kundtjänst i syfte att boka oss en babykorg. Jag fick dock informationen om att de inte finns att tillgå i business på a321 LR.

Är det någon härinne som kan bekräfta eller dementera detta? (Så att jag vet om det är värt att fortsätta ringa och ringa och ringa..)
Väggen framför 1A och 1C har plats för baby bassinet.
 
Toppen