Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

NyfikenGrau

Medlem
Är det så att säga "kvällsflyget till New York" som är runt och hämtar hem charterresenärer? För Toronto och Boston verkar gå som vanligt, såg båda i luften samtidigt i helgen och Toronto (och AGP då) just nu.
 

NyfikenGrau

Medlem
Nej de hämtar inga charterresenärer nu. Det är vanliga reguljära linjer de varit inne på :)

Aha ok! Men kvällsflyget CPH-EWR är pausat, eller? Har inte hängt med på ett tag :oops: Sedan gick det väl ett på IAD som lågsäsongslinje, vet inte om det är det som tagit över Toronto nu och/eller om linjen återkommer i höst.?
 

Tomas E

Medlem
Aha ok! Men kvällsflyget CPH-EWR är pausat, eller? Har inte hängt med på ett tag :oops: Sedan gick det väl ett på IAD som lågsäsongslinje, vet inte om det är det som tagit över Toronto nu och/eller om linjen återkommer i höst.?
Biljetter till SK901 (CPH-EWR 18:15 med en A321LR) säljs f.n. från 15 augusti, och inte före dess. Jag vet inte om det beror på att SAS faktiskt tänker återstarta avgången då, eller på att de bara ställt in till 14 augusti än så länge.
 

KalleSus

Medlem
SAS har ju sagt att ett av deras problem är att dom inte får leveranser av bågar tillräckligt snabbt. Sätt in en 330 då till AGP och ALC kan jag tycka. Efterfrågan dit tycks ju vara omättbart.
SAS problem är nog snarare att man inte har flygande personal i tillräcklig mängd och i "rätt bolag".
Resultatet av konflikten skulle ju kunna räta ut problemen, men det har väl gått för kort tid hittills.

Vid en snabbkoll visar det sig att samtliga maskiner som flygs av SAS Connect är i trafik nu.
Av flottan som flygs av SAS Main är fortfarande 4 stycken 320 NEO, 1 st 320 CEO och samtliga 4 st 319 ännu inte tagna i trafik efter strejken.
Att 9 stycken maskiner, samtidigt, skulle vara på service eller avställda av tekniska skäl mitt i högsäsongen är knappast troligt.

Att som SAS gör, då hävda att det är maskinleveranserna som gör att så pass mycket trafik fortsatt måste ställas in låter inte rimligt.
 

Scanwing

Medlem
6208AD88-72DC-4034-9D5C-42E0A5FA83B4.jpeg
CF9E3B66-5507-416F-8673-413DC93FC1E9.jpeg

Har bokat ARN-EWR 28okt sedan tidigare och nu skulle en kompis boka på sig och hörde av sig ”vilken avgång är det?” Såg då att SAS testar dubbla avgångar till New York från Stockholm i ett par dagar i slutet av oktober. Kvällsavgången med 321LR. :)
 
Toppen