Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

Noen som har fløyet A320neo og opplevd at toalettene i flyet har måttet stenge når crewet skal spise? Så vidt jeg skjønner sperrer klappstolen for døra til toalettet (i alle fall det foran i flyet). Stemmer det?

Noen som har fløyet A320neo og opplevd at toalettene i flyet har måttet stenge når crewet skal spise? Så vidt jeg skjønner sperrer klappstolen for døra til toalettet (i alle fall det foran i flyet). Stemmer det?

Flugit rätt många 320neo legs och aldrig märkt det. Definitivt inget som annonserats. Skulle det hälla toaletterna både framme och bak i flyget?

Nya ordern ger sannolikt SAS möjlighet att förnya flottan med snålare kärror. Men som tidigare påpekat hade NEO LR gjort gott i segmentet under A330/A340. Antar att det finns få flygningar att täcka i det gapet som SAS skulle vara intresserad av.

Även om det var väntat var det goda nyheter idag. Behövs inga QC i framtiden då i detta otroligt tysta flyg.

Nya ordern ger sannolikt SAS möjlighet att förnya flottan med snålare kärror. Men som tidigare påpekat hade NEO LR gjort gott i segmentet under A330/A340. Antar att det finns få flygningar att täcka i det gapet som SAS skulle vara intresserad av.

Senaste nedskärningen på Boston är ju ett lysande exempel för just detta.
Lagom avstånd, lagom efterfrågan samt att Sk hade kunnat köra dagligen med A321LR.
Det finns flers destinationer som hade passat för denna maskin.

Även om det var väntat var det goda nyheter idag. Behövs inga QC i framtiden då i detta otroligt tysta flyg.
Du glömmer helt en annan faktor med störande stolsgrannar.
Hade förmånen att flyga med 4 spädbarn runt omkring mig till USA för 2 veckor sedan, var väldigt nöjd över att ha ett par Bose QC lurar att ta på även om det för det mesta var tyst från barnen.

Toppen