ekf
Medlem
Och du har biljettnummer (som börjar med 117) för alla flyg i bokningen?Jag skrev på facebook i går - min biljett är utställd, seating genomfört, Mina bookningar och SAS app uppdaterad med nya flights.
Och du har biljettnummer (som börjar med 117) för alla flyg i bokningen?Jag skrev på facebook i går - min biljett är utställd, seating genomfört, Mina bookningar och SAS app uppdaterad med nya flights.
Och du har biljettnummer (som börjar med 117) för alla flyg i bokningen?
Anmäl till Allmänna Reklamationsnämnden om det går dåligt.Agenten sa till mig att han mailar mig om han får ok från chefen i nästa vecka - och ringar mig om det är problem.
Jag kommer inte svara om dom ringar. Dom får maila mig anledningen och då är konsumentverket nästa stop.
1. Flyget var inte inställt, ingen tt- ändring heller, TK hade bara bokat av platserna.Fast med Star Alliance står det klart och tydligt att om bolagen ställer in flyg eller liknande bokar SAS om dig på de platser som finns.
Under pandemin har SAS varit väldigt schyssta och till och med erbjudit ombokning från SAS inställda bonusplatser till Star Alliance bonusplatser utan att dra extrapoäng när de själva ställt in.
Det @Jonas C beskriver har jag inte direkt haft problem med. Enbart har det för mig varit en strid att först komma till "rätt agent" för att faktiskt få det ombokat. Med rätt agent menar jag dom som bara säger: Vilka datum vill du åka?
Sen är det löst. Har dock inte hört något från SAS efter detta. Har en Business award för 2 till Tokyo som jag under pandemin har bokat om två gånger redan. Man får helt enkelt ringa och ringa tills man kommer till just "rätt agent"
Tar ARN upp frågor som gäller bonusresor?Allmänna Reklamationsnämnden är ju en form av offentlig skampåle,
SAS har ju åtminstone tidigare varit ganska bra på att följa ARNs beslut.
Tar ARN upp frågor som gäller bonusresor?
Absolut gäller EU-förordningen, men ARN tar ju inte upp alla tvister mellan konsument och bolag.Varför skulle de inte göra det?
EU Förordningningen 261/2004 gäller även för bonusresor (post #18 ovan)
Absolut gäller EU-förordningen, men ARN tar ju inte upp alla tvister mellan konsument och bolag.