Senaste nytt

SAS agent fel....mitt problem?

Erik M

Medlem
Agenten sa till mig att han mailar mig om han får ok från chefen i nästa vecka - och ringar mig om det är problem.
Jag kommer inte svara om dom ringar. Dom får maila mig anledningen och då är konsumentverket nästa stop.
Anmäl till Allmänna Reklamationsnämnden om det går dåligt.
De kan rekommendera hur tvisten ska avgöras. Bökigt för dig, men vi konsumenter måste orka klaga ordentligt.
 

Matore

Medlem
Fast med Star Alliance står det klart och tydligt att om bolagen ställer in flyg eller liknande bokar SAS om dig på de platser som finns.

Under pandemin har SAS varit väldigt schyssta och till och med erbjudit ombokning från SAS inställda bonusplatser till Star Alliance bonusplatser utan att dra extrapoäng när de själva ställt in.

Det @Jonas C beskriver har jag inte direkt haft problem med. Enbart har det för mig varit en strid att först komma till "rätt agent" för att faktiskt få det ombokat. Med rätt agent menar jag dom som bara säger: Vilka datum vill du åka?

Sen är det löst. Har dock inte hört något från SAS efter detta. Har en Business award för 2 till Tokyo som jag under pandemin har bokat om två gånger redan. Man får helt enkelt ringa och ringa tills man kommer till just "rätt agent"
1. Flyget var inte inställt, ingen tt- ändring heller, TK hade bara bokat av platserna.
2. SAS meddelande inte ens detta, jag upptäckte av en slump
Så fortfarande katastrofal hantering.
 

Homer

Medlem
Absolut gäller EU-förordningen, men ARN tar ju inte upp alla tvister mellan konsument och bolag.

För min del tycker jag sådana fall är extra intressanta för allmänheten
dvs. flygbolag försöker smita från ansvar med hänvisning till att biljetten är betald med poäng.
Ska de då inte heller behöva betala ersättning vid försening osv. ?
Eller de ställer in hemresan och resenären får klara sig själv i långtbortistan.
Men det är ju bara min åsikt och jag har ingen koppling till ARN
 
Last edited:

TP12

Medlem
Problemet för JonasEi, om SAS inte löser det själva nu, är handläggningstiden hos ARN. Blir nog till att köpa revenuebiljetter för att säkerställa att resan blir av och sedan mot ARN begära ersättning för mellanskillnaden kontra priset för bonusbiljetterna.
 
Toppen