Thanx, får göra mig fri då till varje prisNästa fredag, 9 februari
Thanx, får göra mig fri då till varje prisNästa fredag, 9 februari
Jag har en resa till CPH den 23 feb som är med en A350 avgången är SK1423Nästa fredag, 9 februari

onemileatatime.com

onemileatatime.com
				Räknar ner tills det bara finns a321'or kvar.Två till bort

China Airlines Acquires Scandinavian Airlines Airbus A350
China Airlines is acquiring one former Scandinavian Airlines Airbus A350-900. Here's what passengers can expect on this plane.onemileatatime.com
Två till bort
Nja, det stämmer väl inte riktigt att två till ska bort.Två till bort

China Airlines Acquires Scandinavian Airlines Airbus A350
China Airlines is acquiring one former Scandinavian Airlines Airbus A350-900. Here's what passengers can expect on this plane.onemileatatime.com
Och det är ju fortfarande två olevererade A350 på G från Airbus.Nja, det stämmer väl inte riktigt att två till ska bort.
En är ju SE-RSA - som redan lämnat SAS-flottan och flyger för China Airlines. Den andra som nämns i artikeln är SE-RSC som har varit avställd i drygt ett år. Det ryktades om att den var på väg tillbaka, men så tycks alltså inte bli fallet.
De tre Airbus 350 som flyger för SAS nu (SE-RSD, SE-RSE,och SE-RSF) - kommer alla att vara kvar, åtminstone under överskådlig framtid.
Däremot ska det bli intressant att se hur SAS kommer att planera sommartidtabellen, som, vad jag kan förstå, i nuläget kräver 4 Airbus 350.