Anton Clausén
Medlem
En killgissning är att det är SE-RSA eller SE-RSC.
De förbereder sig för vår Destination Unknown
SE-RSC står, såvitt jag vet, kvar i LDE (Tarbes-Lourdes Pyrenées) där den har befunnit sig sen den avställdes för drygt ett år sedan.Jag såg en A350 i Taipei under mellandagarna, vilken kan det vara?
SE-RSC kommer tillbaka nästa vecka (15e feb) på lite bättre villkor. Så totalt 4 A359 i flottan och två på beställning.
![]()
SAS looks to re-introduce A350 previously shed during fleet restructuring
Scandinavian operator SAS is seeking to re-introduce an Airbus A350-900, the lease of which it had previously rejected as part of its fleet restructuring plan.www.flightglobal.com
Fast de där två sista A350 var ju redan beställda när SAS hade sex stycken, så urpsrungligen var tanken att det skulle bli åtta. Men då var å andra sidan tanken att det skulle gå att flyga över Ryssland och att affärsflygandet inte skulle minskas av covid.Flygtorget skriver: "Glädjande är också att SAS informerar att ytterligare två A350 ska levereras 2025, och A350-flottan är då tillbaka på de ursprungliga sex flygplanen."
Vilka trevliga nyheter!
![]()
SAS tar tillbaka en Airbus A350-900
Redan i mars kommer SE-RSC tillbaka och SAS-flottan av A350-flottan kommer då bestå av fyra flygplan. SE-RSC är fyra år gammal och flög tidigare hos SAS mellan mars 2020 och november 2022.www.flygtorget.se
Jodå, det vet jag! Men med tanke på SAS ekonomiska situation hade dem ju kunnat avbeställa flygplanen...Fast de där två sista A350 var ju redan beställda när SAS hade sex stycken, så urpsrungligen var tanken att det skulle bli åtta. Men då var å andra sidan tanken att det skulle gå att flyga över Ryssland och att affärsflygandet inte skulle minskas av covid.