Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

KalleSus

Medlem
Hur är detta möjligt då China Airlines köpt SE-RSA?
Det var ursprungligen åtta stycken beställda.
När nedskärningarna började hade sex levererats och av dessa sex har man gjort sig av med tre.

Nu när man behöver utöka kommer en av dessa tillbaka (SE-RSC), men kvar är två stycken som aldrig har levererats. När dessa två kommer
är man alltså åter på sex maskiner i flottan (dvs den ursprungliga flottan före nedskärningarna)

De två som har försvunnit "för evigt" är SE-RSA som går till China Airlines och SE-RSB som redan flyger för Malaysia Airlines.
 

Tobbe.O

Medlem
Nu närmar sig återkomsten, SE-RSC är nu tillbaka på svenskt register igen.

Å nu är SAS loggan tillbaka på SE-RSC på flightradar! :D

Återkomsten närmar sig! :)

Screenshot_20240228_160048_Flightradar24.jpg
 

Gnopps

Medlem
Urgh, har fått min LAX-CPH i maj ändrad till A330 från A350. Tror det är andra gången det händer. 10 långsträckor med SAS sedan de fick sina A350 och jag har aldrig lyckats träffa rätt (som tur är fick jag provat A350 CPH-ARN i alla fall). Detta flyget bokade specifikt för att det var A350...

Avgångstiden från LAX blir 45 min tidigare. Någon här som har erfarenhet om SAS är flexibla med att boka om gratis vid sånt här tillfälle (dvs. flygplansbyte)? Hittade inget i den här tråden om det.
 

fcx

Medlem
Urgh, har fått min LAX-CPH i maj ändrad till A330 från A350. Tror det är andra gången det händer. 10 långsträckor med SAS sedan de fick sina A350 och jag har aldrig lyckats träffa rätt (som tur är fick jag provat A350 CPH-ARN i alla fall). Detta flyget bokade specifikt för att det var A350...

Avgångstiden från LAX blir 45 min tidigare. Någon här som har erfarenhet om SAS är flexibla med att boka om gratis vid sånt här tillfälle (dvs. flygplansbyte)? Hittade inget i den här tråden om det.
Boka om pga flygplansbyte är väl kanske knepigt, men om den nya avgångstiden gör att man inte hinner med flyget eftersom man har planer den dagen så...
 

PopLars

Medlem
Urgh, har fått min LAX-CPH i maj ändrad till A330 från A350. Tror det är andra gången det händer. 10 långsträckor med SAS sedan de fick sina A350 och jag har aldrig lyckats träffa rätt (som tur är fick jag provat A350 CPH-ARN i alla fall). Detta flyget bokade specifikt för att det var A350...

Avgångstiden från LAX blir 45 min tidigare. Någon här som har erfarenhet om SAS är flexibla med att boka om gratis vid sånt här tillfälle (dvs. flygplansbyte)? Hittade inget i den här tråden om det.
Bokat om och bokat av såväl kort- som långlinjeflyg pga ändrad avgångstid så det går fint!
 

Maxxan

Medlem
Urgh, har fått min LAX-CPH i maj ändrad till A330 från A350. Tror det är andra gången det händer. 10 långsträckor med SAS sedan de fick sina A350 och jag har aldrig lyckats träffa rätt (som tur är fick jag provat A350 CPH-ARN i alla fall). Detta flyget bokade specifikt för att det var A350...

Avgångstiden från LAX blir 45 min tidigare. Någon här som har erfarenhet om SAS är flexibla med att boka om gratis vid sånt här tillfälle (dvs. flygplansbyte)? Hittade inget i den här tråden om det.
Av rent intresse, vad är den främsta skillnaden mellan A330 och A350 med SAS? Har flugit båda men var novis på den tiden och insåg inte förrän efteråt att man suttit i det bättre flyget (business class-stolarna var väl desamma). Gissar att det är bättre luft, ljud och wifi?
 
Toppen