Diamond-in-the-ruff
Medlem
Lite annorlunda säteskonfiguration i Plus och Go.
A350
Plus: 2-4-2
Go: 3-3-3
A330
Plus: 2-3-2
Go: 2-4-2
A350
Plus: 2-4-2
Go: 3-3-3
A330
Plus: 2-3-2
Go: 2-4-2
Bredare kabin, högre i tak, tystare, lägre kabintryck, högre luftfuktighet, 25% mer bränslesnål m.m...Av rent intresse, vad är den främsta skillnaden mellan A330 och A350 med SAS? Har flugit båda men var novis på den tiden och insåg inte förrän efteråt att man suttit i det bättre flyget (business class-stolarna var väl desamma). Gissar att det är bättre luft, ljud och wifi?
Nu gick det nog lite fort tror jag...Bredare kabin, högre i tak, tystare, lägre kabintryck, högre luftfuktighet, 25% mer bränslesnål m.m...
I sas fall är det väl också så att A330 har stolar med luft kudde som man då och då råkar ut för punka på. Medans A350 har bytt ut den.Av rent intresse, vad är den främsta skillnaden mellan A330 och A350 med SAS? Har flugit båda men var novis på den tiden och insåg inte förrän efteråt att man suttit i det bättre flyget (business class-stolarna var väl desamma). Gissar att det är bättre luft, ljud och wifi?
Ja, I både plus och go är väl egentligen kabinen bättre på A330.Lite annorlunda säteskonfiguration i Plus och Go.
A350
Plus: 2-4-2
Go: 3-3-3
A330
Plus: 2-3-2
Go: 2-4-2
Jag får skylla på Bollingern... högre givetvis.Nu gick det nog lite fort tror jag...
Snabbt in i trafik igen.
SE-RSC, Orvar Odd Viking, flyger SK983 till Tokyo idag!