Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Två till bort :(

Nja, det stämmer väl inte riktigt att två till ska bort.

En är ju SE-RSA - som redan lämnat SAS-flottan och flyger för China Airlines. Den andra som nämns i artikeln är SE-RSC som har varit avställd i drygt ett år. Det ryktades om att den var på väg tillbaka, men så tycks alltså inte bli fallet.

De tre Airbus 350 som flyger för SAS nu (SE-RSD, SE-RSE,och SE-RSF) - kommer alla att vara kvar, åtminstone under överskådlig framtid.
Däremot ska det bli intressant att se hur SAS kommer att planera sommartidtabellen, som, vad jag kan förstå, i nuläget kräver 4 Airbus 350.
 
Låter ineffektivt med så pass få flyg av en sort. Inte för inget som Easyjet och Ryanair mfl bara har en sorts flygplan. Nya 330 istället?
 
Nja, det stämmer väl inte riktigt att två till ska bort.

En är ju SE-RSA - som redan lämnat SAS-flottan och flyger för China Airlines. Den andra som nämns i artikeln är SE-RSC som har varit avställd i drygt ett år. Det ryktades om att den var på väg tillbaka, men så tycks alltså inte bli fallet.

De tre Airbus 350 som flyger för SAS nu (SE-RSD, SE-RSE,och SE-RSF) - kommer alla att vara kvar, åtminstone under överskådlig framtid.
Däremot ska det bli intressant att se hur SAS kommer att planera sommartidtabellen, som, vad jag kan förstå, i nuläget kräver 4 Airbus 350.
Och det är ju fortfarande två olevererade A350 på G från Airbus.
 
Toppen