Thanx, får göra mig fri då till varje prisNästa fredag, 9 februari
Thanx, får göra mig fri då till varje prisNästa fredag, 9 februari
Jag har en resa till CPH den 23 feb som är med en A350 avgången är SK1423Nästa fredag, 9 februari
Räknar ner tills det bara finns a321'or kvar.Två till bort
![]()
China Airlines Acquires Scandinavian Airlines Airbus A350
China Airlines is acquiring one former Scandinavian Airlines Airbus A350-900. Here's what passengers can expect on this plane.onemileatatime.com
Två till bort![]()
Nja, det stämmer väl inte riktigt att två till ska bort.Två till bort
![]()
China Airlines Acquires Scandinavian Airlines Airbus A350
China Airlines is acquiring one former Scandinavian Airlines Airbus A350-900. Here's what passengers can expect on this plane.onemileatatime.com
Och det är ju fortfarande två olevererade A350 på G från Airbus.Nja, det stämmer väl inte riktigt att två till ska bort.
En är ju SE-RSA - som redan lämnat SAS-flottan och flyger för China Airlines. Den andra som nämns i artikeln är SE-RSC som har varit avställd i drygt ett år. Det ryktades om att den var på väg tillbaka, men så tycks alltså inte bli fallet.
De tre Airbus 350 som flyger för SAS nu (SE-RSD, SE-RSE,och SE-RSF) - kommer alla att vara kvar, åtminstone under överskådlig framtid.
Däremot ska det bli intressant att se hur SAS kommer att planera sommartidtabellen, som, vad jag kan förstå, i nuläget kräver 4 Airbus 350.