NotRyan
Medlem
PrecisSåg nu att den skulle flyga mellan Köpenhamn och Haneda.
PrecisSåg nu att den skulle flyga mellan Köpenhamn och Haneda.
SAS kommer öppna flighter där de tjänar mest pengar, med flygskatt så blir det inte från Stockholm.Men vi får kämpa.. Sverige har 44% av aktierna Danmark 33%. Svenska staten också ca halv procent mer.
Vad tror ni om en motion på bolagsstämman Öppna mer direkt flighter till Asien från ARN men vi kanske väntar några månader....
Men vi får kämpa.. Sverige har 44% av aktierna Danmark 33%. Svenska staten också ca halv procent mer.
Vad tror ni om en motion på bolagsstämman Öppna mer direkt flighter till Asien från ARN men vi kanske väntar några månader....
Vad menar du med att den ligger bättre till? I stort sätt alla SAS destinationer är närmre från Stockholm eller lika långt borta.Jag tror inte heller det har med bara flygskatt att göra. CPH som flygplats ligger bättre till än ARN (och erbjuder säkert fler fördelar vad gäller service och avgifter) och köpstyrkan är högre i Danmark vilket gör att SAS kan ta mer för direktflighter därifrån.
Vad menar du med att den ligger bättre till? I stort sätt alla SAS destinationer är närmre från Stockholm eller lika långt borta.
Finns mer connections till Köpenhamn och närmre dit från kontinenten, men det är väl det enda som är bättre rent geografiskt.
Vad menar du med att den ligger bättre till? I stort sätt alla SAS destinationer är närmre från Stockholm eller lika långt borta.
Finns mer connections till Köpenhamn och närmre dit från kontinenten, men det är väl det enda som är bättre rent geografiskt.
Här finns det goda möjligheter att vara samarit. Beställ gin utan is så går det undan. Gott? Absolut!Förutsatt att CC får gedigen utbildning på cocktails, max 2 minuter per drink, 1 ansvarig per sida av business-kabinen och 40 PAX som alla vill ha varsin cocktail så tittar vi på 40 minuter av rent vätskeblandande per vända.![]()
Flygtiden är kortare till många destinationer från Köpenhamn tex New York och Boston
Om du flyger med SAS blir enda valet via Köpenhamn och du startar då 0645 i London och landar 1515.Jag själv skulle kunna tänka mig boka LON-CPH-[USA] t ex men skulle aldrig boka LON-ARN-[USA]. Bor man i norra kontinentaleuropa så är det ännu mer lättmotiverat att ta en connection i CPH.