palmen
Moderator
15k poäng i ekonomi blev det, så den klassas som Europa. Vet inte om det är en sweet spot, lite som att flyga till LPA, väldigt långt på en A320.Menar du att den hamnar under nordamerika?
15k poäng i ekonomi blev det, så den klassas som Europa. Vet inte om det är en sweet spot, lite som att flyga till LPA, väldigt långt på en A320.Menar du att den hamnar under nordamerika?
Biljetter betalade med pengar antar jag kommer vara väldigt dyra, det har dem även varit med Air Greenland. 30.000p t/r istället för 10.000-15.000 i ekonomi anser jag ändå vara en "sweet spot"15k poäng i ekonomi blev det, så den klassas som Europa. Vet inte om det är en sweet spot, lite som att flyga till LPA, väldigt långt på en A320.
Tack för ditt informativa inlägg, jag hamnade i ett djupt Wikipedia-hål där jag läste om alla olika små flygplatser som finns på Grönland.Vilken transportrevolution det blir för Grönland med den här typen av direktförbindelser möjliga från den utbyggda flygplatsen i huvudstaden (Nuuk, GOH efter det gamla danska namnet Godthåb). För den som inte känner till går den klassiska rutten från Köpenhamn inte dit, utan till Kangerlussuaq (SFJ, också känd som Søndre Strømfjord), byggd av amerikaner som "Bluie West-8" mitt i ingenstans under andra världskriget, med byte till förbindelser till kortbaneflygplatser runt om i landet, inklusive Nuuk. Det har också funnits förbindelser från Nuuk till Island och norra Kanada, men inget transatlantiskt. Hoppas att detta kan komma grönlänningarna till nytta.
Ja15k poäng i ekonomi blev det, så den klassas som Europa. Vet inte om det är en sweet spot, lite som att flyga till LPA, väldigt långt på en A320.
Allt beror på definition, 6h i ekonomisäte på en A320 är sådär. Men absolut, poängvärdet är bra.Biljetter betalade med pengar antar jag kommer vara väldigt dyra, det har dem även varit med Air Greenland. 30.000p t/r istället för 10.000-15.000 i ekonomi anser jag ändå vara en "sweet spot"
Självklart, det måste ha ökat nu. Kul att sas fångade upp det ökade behovet.Slänger in FRAKT som bärare av linjen. Borde väl finns stor efterfrågan på varor från Danmark till Grönland?