Senaste nytt

SAS öppnar loungerna på nytt

intuition

Medlem
Visa bifogad bild 135740

Hmm. Denna bilden tog jag för mindre än 3 veckor sedan, den 4:e november. Då satt det en SAS-skylt ovanför dörrarna och den sedvanliga guiden över vilka bolag som har tillgång.
OK, det är ju ett dåligt tecken. Guiden är iofs lätt att flytta på och kanske något man vill ställa undan men att man skruvar ner vägg-skylten känns mer definitivt. De två attiraljerna är ju SAS egna. Den enda skylt som är kvar nu är ju den Finavia (flygplatsoperatören) satt upp. D

011430121

Medlem
Bokade en resa idag från HEL i mitten av december och vad står det på bokningsbekräftelsen

1669652150856.png

intuition

Medlem
Blir intressant att se om det är en person som får lov att stå utanför och titta in i en stängd lokal, eller om det faktiskt erbjuds lounge.
(Med tanke på hur både IT och automatiskt kundanpassad kommunikation brukar fungera i flygbranschen finns ju risken att det är ett "tryckfel".)

Jag vet inte om Star Alliance hemsida kan ge någon indikation.

För CDG står bl a Star Alliance lounge och Lufthansa lounge med, men med tillägget "Temporarily closed". SAS lounge finns inte med alls, och eftersom den inte heller står med på SAS hemsida så är väl sannolikheten låg att den öppnar igen.

När det gäller HEL så finns SAS lounge med hos Star Alliance, men med tillägget "Temporarily closed". Men om den nu är borttagen från SAS hemsida så får man troligtvis utgå från att den försvinner från Star Alliance också snart, och då är det nog kört.

Tomas E

Medlem
Jag vet inte om Star Alliance hemsida kan ge någon indikation.

För CDG står bl a Star Alliance lounge och Lufthansa lounge med, men med tillägget "Temporarily closed". SAS lounge finns inte med alls, och eftersom den inte heller står med på SAS hemsida så är väl sannolikheten låg att den öppnar igen.

När det gäller HEL så finns SAS lounge med hos Star Alliance, men med tillägget "Temporarily closed". Men om den nu är borttagen från SAS hemsida så får man troligtvis utgå från att den försvinner från Star Alliance också snart, och då är det nog kört.
Star Alliance lounge-sida uppdateras inte alltid så snabbt, vilket jag märkte när loungerna på LHR öppnade igen och sedan justerade öppettider i flera omgångar. Så jag skulle (tyvärr) lita mer på information på flygbolagets egen webbplats.

Jannes

Medlem
Om det inte syns, så står det ”Not in use!” på gamla SAS HEL loungens dörr. Fyllt med byggbråte och annat krafs nu. SAS gamla vägg bakom disken finns kvar, samt lite avdelare.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 89
Toppen