Senaste nytt

SAS öppnar loungerna på nytt

Yoghurt

Medlem
Hej! I december ska jag flyga med SAS från Helsingfors och vad jag förstår är SAS egna lounge fortfarande stängd där. Råkar någon känna till ifall den kommer öppnas igen? Finns det någon alternativ lounge att besöka utan *A status men med SAS Plus-biljett?
 

090034208

Medlem
Hej! I december ska jag flyga med SAS från Helsingfors och vad jag förstår är SAS egna lounge fortfarande stängd där. Råkar någon känna till ifall den kommer öppnas igen? Finns det någon alternativ lounge att besöka utan *A status men med SAS Plus-biljett?
SAS loungen stängd, troligen permanent. Har du SAS + biljett har du tyvärr ingen lounge att tillgå för tillfället på HEL
 

intuition

Medlem
Hej! I december ska jag flyga med SAS från Helsingfors och vad jag förstår är SAS egna lounge fortfarande stängd där. Råkar någon känna till ifall den kommer öppnas igen? Finns det någon alternativ lounge att besöka utan *A status men med SAS Plus-biljett?
Har svårt att tro att den återvänder någonsin Jag gick förbi nyligen och det såg ut som att utrymmet används till något annat.
Hela gamla T1 på Vanda är otroligt trång och den har också begåvats med lite nya "tax-free" ytor som man tvingas passera mellan gater.
Det finns en Aspire lounge vid Gate 27, tror att buy-in är din enda möjlighet airside.

Enligt rykte letar FInnair efter nya ytor för sin lounge, så rent teoretiskt kan det bli ledigt i närheten av Gate 24. Men har som sagt svårt att tro att SAS eller någon annan Star-medlem skulle satsa på att bygga lounge på Vanda.
 

JacobGBG

Medlem
Det övergripande problemet är ju att iochmed stängt ryskt flygrum så har HEL minskat i relevans som helhet då dess sträckningar österut blivit märkbart påverkade. I ljus av detta så kan vi nog inte räkna med några ändringar tills kriget är slut.
 
Toppen