Senaste nytt

SAS öppnar linje till Atlanta 17 juni 2024

Nanneboy

Medlem
Senaste åren har huvuddelen av SAS connections i USA varit med AA/Alaska, och man verkar ha varit nöjd med det arrangemanget trots avsaknad av poäng, lounge eller andra statusförmåner.
FWIW, när jag har bokat via SAS (fram till i höstas) så har jag har mestadels flugit SAS TATL med anslutning UA för inrikes i USA. Någon gång har det varit AA, men det har varit i en klar minoritet av mina bokningar.
 

palmen

Moderator
FWIW, när jag har bokat via SAS (fram till i höstas) så har jag har mestadels flugit SAS TATL med anslutning UA för inrikes i USA. Någon gång har det varit AA, men det har varit i en klar minoritet av mina bokningar.
Där sas haft codeshare med UA har dessa flighter dykt upp med UA, annars har det nästan alltid varit American eller Alaskan som erbjudits.
 

Scanwing

Medlem
Är det inte spännande att Peking står med där? Alla andra longhaul destinationer som är beskrivna i tabellen för EB-poäng är något som SAS flyger eller ska flyga på. Comeback för Peking må tro?
IMG_1065.jpeg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Känns som om SAS håller på att ändra hur anslutningar inrikes i USA får ske med start i sommar.

På Stockholm-Nashville är det SK/DL/AS/AC som är giltiga från SAS amerikanska destinationer

1705659262260.png


Stockholm-Honolulu: SK/DL/AS/HA/AC via SAS amerikanska destinationer

Överlag kan jag inte hitta UA eller AA längre. Väljer jag 2024-JAN-10 som biljettdatum är det följande carriers:

1705659569196.png

Och för ett år sedan 2023-JAN-10 var det en annan partnerlista:

1705659657904.png



Det verkar inte vara lätt för SAS att hitta och behålla sina lekkamrater i USA. Hoppas det går bättre med Delta ;)
 

palmen

Moderator
Såg det också av en slump precis när du skrev men du hann först… Bokat och klart.
Jag la in en alibi bokning så får jag se om jag kan åka senare. Kommer troligtvis ha svårt att resa veckodagar i höst pga jobb så lite trixit att få till men det löser sig nog.
Frågan är om 11 december är cut of för när sas kör blackout över julen eller inte
 
Toppen