Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

011430121

Medlem
Bokade precis GOT-CPH-LAX//LAX-CPH-GOT för underbara 6200 kr för 4 pax. Mellan GOT-CPH-GOT så har vi blivit tilldelade 737-700. Ska man utgå från att det blir krångel eller inställt med dom vändorna? På CPH-LAX-CPH så ska det vara nya A359.
Risken är mycket stor att 737-700 avgångarna kommer att ställas in.
Jag skulle kolla upp detta nästan dagligen, när kommer ni att resa?
 

mjulven

Medlem
Läge för lie erfarenheter med mina problem med 737-700. Bokat en resa upp till Kiruna i slutet januari som är viktig att den blir av på det datum som jag behöver. Som numer lite ovan så tänkte jag inte så mycket utan bokade på.

Märkte först efter bokning att planet tillbaks vara 737-700. Då allt var ombokningsbart satt jag still i båten. I värsta fall kan man ju alltid ta nattåg eller köra.

Igår började cirkusen. Först blev planet dit ändrat till 737-700. Nån timme senare ändrades planet tillbaka till Airbus och idag på morgonen så blev vi ombonade till en tidigare tid för planet dit, nu med Airbus.

Så just precis i detta nu ser det mesta bra ut och det är Airbus åt båda hållen, men fan vet hur länge det håller. Beläggningen är dessutom rätt dålig så vi får väl se.
 

Nightfly

Medlem
Bokade precis GOT-CPH-LAX//LAX-CPH-GOT för underbara 6200 kr för 4 pax. Mellan GOT-CPH-GOT så har vi blivit tilldelade 737-700. Ska man utgå från att det blir krångel eller inställt med dom vändorna? På CPH-LAX-CPH så ska det vara nya A359.

Jag gjorde samma bokning (4 pax för knappt 6200 kr) över sportlovet, men är också fundersam över 737-700. Vågar man lita på att resan blir av...? Vi vill egentligen hellre åka från CPH, men priset från GOT var ju helt vansinnigt.
 

GOTBound

Medlem
Sportlovet, så relativt snart... Fick med oss en familj till som hann knipa biljetter dagen innan vi åker. Men allt tog slut väldigt snabbt eller så täppte SAS till det.
Är det Göteborgs-sportlovet v7?
Heads up att det är Super Bowl i Inglewood/Los Angeles den 13/2 vilket påverkar tillgång på och pris på boende.
 

hendberg

Medlem
Är det Göteborgs-sportlovet v7?
Heads up att det är Super Bowl i Inglewood/Los Angeles den 13/2 vilket påverkar tillgång på och pris på boende.
Det är vecka 9 så utresa 25 feb, men vi avvaktar nog med boende ett tag iaf. Tror man får avvakta och se hur USA gör med inresor framöver. Finns massor med hus på Airbnb men svårt att få tillbaka pengarna vid en avbokning…
 
Toppen