Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Shoreline

Medlem
Pratade med en agent idag och fick min resa ombokad genom att jag gav ett antal flighter där expertflyer hade J9 och det var inga problem att få biljetter till dem. Vi får en övernattning på ARN på vägen dit men det kan det vara värt. :) Tog inte lång stund innan biljetterna var utställda heller. Snyggt jobbat, SAS!

Ny rutt VBY-ARN-CPH-EWR-ARN-VBY. Ingen B737 eller A340 på dem ännu iaf :)
Det var som tusan! Hur nära i tid till originalbokningen låg de nya J-biljetterna?
 

sbbn017

Medlem
SK1943 ARN-LPA 30:e jan ändrad till 737-700 någon gång dom senaste dagarna. Långt kvar till utresa så jag får väl snällt sitta ner i båten och vänta.
 

sbbn017

Medlem
SK1943 ARN-LPA 30:e jan ändrad till 737-700 någon gång dom senaste dagarna. Långt kvar till utresa så jag får väl snällt sitta ner i båten och vänta.

Sitta still i båten gick dåligt. Kollade snabbt vad det fanns för alternativ och hittade 2 platser i plus den 28:e. Eftersom att det inte kryllar av I-klassbiljetter så slog jag till.
Den gamla bokningen får ligga kvar tills vidare.
 

Gnopps

Medlem
SAS gjorde en lustig grej med min bokning igår. Har biljett HEL-ARN-OSL i januari, fanns inga direktflyg när jag bokade.

Igår hade SAS på eget initiativ ändrat min bokning till direktflyg HEL-OSL med en 737-800, trots att de ursprungliga flygen finns kvar.
Det nya flyget avgår efter originell avgångstid och landar tidigare, så ur SAS synpunkt har de gjort mig en tjänst genom att proaktivt boka om mig till ett direktflyg. Sen kan de förstås inte veta att jag hellre tar anslutningsflyget. Vad som är anmärkningsvärt dock är att de inte meddelar detta till mig, ej heller har jag fått någon ny biljett. Vidare är det konstigt för flyget de bokat om mig till såldes det inga platser till.

Idag ser jag att flyget jag bokats om till har ändrats från -800 till 737-700.

Blir till att ringa dem i em å försöka få tillbaka flygen jag köpt.
 

M.K

Medlem
84069CD1-F446-4A58-94DA-E0CFC554591A.jpeg

God morgon vänner från en SAS 737-700 igen, var en stund sedan sist. 1A, seat block, D-klass med 4x samt underbart soligt flygväder. Så perfekt start av dagen.

Ny dag -nya möjligheter! :p
 

GOTBound

Medlem
SAS gjorde en lustig grej med min bokning igår. Har biljett HEL-ARN-OSL i januari, fanns inga direktflyg när jag bokade.

Igår hade SAS på eget initiativ ändrat min bokning till direktflyg HEL-OSL med en 737-800, trots att de ursprungliga flygen finns kvar.
Det nya flyget avgår efter originell avgångstid och landar tidigare, så ur SAS synpunkt har de gjort mig en tjänst genom att proaktivt boka om mig till ett direktflyg. Sen kan de förstås inte veta att jag hellre tar anslutningsflyget. Vad som är anmärkningsvärt dock är att de inte meddelar detta till mig, ej heller har jag fått någon ny biljett. Vidare är det konstigt för flyget de bokat om mig till såldes det inga platser till.

Idag ser jag att flyget jag bokats om till har ändrats från -800 till 737-700.

Blir till att ringa dem i em å försöka få tillbaka flygen jag köpt.

Jag fick precis ett liknande mail, men för en annan sträcka, där SAS utfärdat ny biljett men tagit bort ett segment. Nu har jag betalt för extra segmentet då det var dyrare än direkt men jag ville komma åt x4... därav märkligt att jag bara så där får en ny biljett med ett segment borttaget.

EDIT: Ursprungligen avgång 16:10 med ankomst GDN 23:55, via ARN och CPH. Nu på den nya biljetten är avgången ändrad till 09:35 med ankomst 13:40 via ARN.
Det finns en avgång 13:45 med ankomst 23:55 via ARN och CPH som är mer lik den avgång SAS bokat av mig från samt en avgång 18:15 med ankomst 23:55 via ARN och CPH... #facepalm

EDIT 2: SAS svarade på rekordtid och en vänlig dansk herre bokade om mig till 18:15 avgången.
 
Last edited:
Toppen