Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Tack för sammanställningen.
Det är just 11:15 flyget en söndag i mitten september som jag har tittat på då jag behöver vara i norra London på ett event som börjar 17:30 [men bra om jag är där i god tid]. Alternativet för SK är att flyga upp till ARN på fredagskvällen och åka till LHR redan lördag morgon men det drar overhead både på biljettkostnad och en hotellövernattning på ARN.
BA har ett nästintill red-eye morgonflyg på söndagen GOT-LHR men som du skriver är BA snabba och frekventa på att lägga till och bort flyg och med min och BAs historia . Lördagen trafikerar inte BA GOT-LHR.
Alternativ är med LH/LX för utresa på lördagen.

Sorry för OT i en tråd om SAS B737-700 schemen.
Ett tillägg: från 5 okt, "det fulla schemat", kan man inte se några 737-700 i ARN-LHR-schemat utan bara A320neo. (Men jag tror inte att alla 39 flighter/vecka kommer att genomföras från 5 okt.) 737-700 förekommer just nu bara under perioden schemat är "halvgallrat" 11 sep-4 okt.

Tack för sammanställningen.
Det är just 11:15 flyget en söndag i mitten september som jag har tittat på då jag behöver vara i norra London på ett event som börjar 17:30 [men bra om jag är där i god tid]. Alternativet för SK är att flyga upp till ARN på fredagskvällen och åka till LHR redan lördag morgon men det drar overhead både på biljettkostnad och en hotellövernattning på ARN.
Kanske går det att bli ombokad till GOT-ARN lördag 17:00 och ARN-LHR söndag 07:50 om 11:15-737-700-flyget ställs in, även om den kombinationen tydligen inte går att boka själv online? Om nu avresa lördag + en hotellnatt på ARN är mer acceptabelt än avresa fredag + två extra hotellnätter, i alla fall som backup-altermativ?

Fick i förra veckan 4 av 5 leg från Göteborg till Reykjavik ändrade till 737-700, orkade inte ringa och försöka få ändrat då det var en poäng bokning och såg dessutom att alternativen var nu via Stockholm eller Köpenhamn där ARN/CPH-KEF operated by Icelandair, intressant att de kör codeshare med dom som det ser ut.

Och nu när man tittar så går inte flighten att boka längre och alla mittsäten är blockade och jag är den enda som valt säte i go. Bara att inse att denna flight blir inställd och att man åter igen hamnar i detta när man bokar med sas igen 10 månader efter förra incidenten. Hade förhoppning att de skulle bättra sig, men det var ju onödiga tankar...
Visa bifogad bild 120038
Nämen, SAS ställde idag in denna flight. Blev ombokad till kvällsflighten som inte alls passar mig. Det tråkiga är ju att de ställt in kvällsflighten dagen innan och morgonflighten dagen efter så inte ens de går att åka med längre.
Enda alternativen som finns nu utan att behöva åka någon av 06 fakirerna är att flyga via Tyskland med Lufthansa då hon jag pratade med på SAS bestämt hävdade att de inte kan boka om till Brussels Airlines, men det går bra att boka om till Lufthansa, Swiss, Austrian när det är mindre än 14 dagar till avgång. Så nu får jag vänta några dagar till tills jag hamnar i 14-dagars fönstret och då får de boka om mig via Tyskland istället. Känns så urbota jäkla fyrkantigt att man nu ska behöva vänta fler dagar och potentiellt blir det ju dyrare för SAS om de måste boka in mig på en dyrare biljett med någon av sina partners.
Enligt henne jag pratade med hade man 15 dagar på sig att acceptera/neka en ändring, jag trodde det var 10 dagar. Det är ju en fråga för en annan tråd dock.

Nämen, SAS ställde idag in denna flight. Blev ombokad till kvällsflighten som inte alls passar mig. Det tråkiga är ju att de ställt in kvällsflighten dagen innan och morgonflighten dagen efter så inte ens de går att åka med längre.
Enda alternativen som finns nu utan att behöva åka någon av 06 fakirerna är att flyga via Tyskland med Lufthansa då hon jag pratade med på SAS bestämt hävdade att de inte kan boka om till Brussels Airlines, men det går bra att boka om till Lufthansa, Swiss, Austrian när det är mindre än 14 dagar till avgång. Så nu får jag vänta några dagar till tills jag hamnar i 14-dagars fönstret och då får de boka om mig via Tyskland istället. Känns så urbota jäkla fyrkantigt att man nu ska behöva vänta fler dagar och potentiellt blir det ju dyrare för SAS om de måste boka in mig på en dyrare biljett med någon av sina partners.
Enligt henne jag pratade med hade man 15 dagar på sig att acceptera/neka en ändring, jag trodde det var 10 dagar. Det är ju en fråga för en annan tråd dock.
Jag antar att de inte kan/vill boka om dig med Brussels Airlines för att de flyger från Bromma snarare än att det har med valet av flygbolag att göra? D.v.s. de tänker sig att ta dig ARN-BRU med något lämpligt eller olämpligt flygbolag snarare än STO-BRU?

Jag antar att de inte kan/vill boka om dig med Brussels Airlines för att de flyger från Bromma snarare än att det har med valet av flygbolag att göra? D.v.s. de tänker sig att ta dig ARN-BRU med något lämpligt eller olämpligt flygbolag snarare än STO-BRU?
De kunde inte boka om till BRU oavsett vad, finns ju alternativ till Berlin med SAS på morgonen och sedan BER-BRU med Brussels. Vad är skillnaden på den jämfört med att flyga ARN-FRA/MUC-BRU med Lufthansa?

De kunde inte boka om till BRU oavsett vad, finns ju alternativ till Berlin med SAS på morgonen och sedan BER-BRU med Brussels. Vad är skillnaden på den jämfört med att flyga ARN-FRA/MUC-BRU med Lufthansa?
Computer says no respektive computer says yes? ;)
Jaha, då var det inte så enkelt som jag trodde.

Computer says no respektive computer says yes? ;)
Jaha, då var det inte så enkelt som jag trodde.
Hon påstod att de inte har några avtal med Brussels att boka om till dom. Det ska inte behövas några avtal med ett flygbolag för att ombokning ska ske enligt EU261/2004.

Krediterar SAS statuspoäng för ombokade 737-700-resor? Har fått en ändrad som inte funkar om det är någon annan tid än ursprunglig bokning.

Toppen