Jaha, då var det dags att börja bevaka höstens weekend resor och se vad som händer.
Ser nu att min bokning till Bryssel med utresa den 17/9 och hemresa den 19/9 har 737-700 på samtliga segment.
210917
SK439 GOT-CPH
SK597 CPH-BRU
210919
SK1594 BRU-CPH
SK446 CPH-GOT
Återstår att se vad som händer med den bokningen framöver. Med gällande restriktioner har jag även insett att dottern som är 12 år måste genomföra ett PCR-test för att vi ens ska kunna åka.
Just nu känns det inte som om någon av höstens resor (Bryssel, Barcelona, Tokyo & London) kommer gå att genomföra för vår räkning. Antingen för att vi inte kommer in i landet (Japan) eller för att vi inte på ett smidigt sätt kan få tag på ett reseintyg då det ej finns några testställen för PCR-test inkl. intyg i min närhet utan är 7 mil bort enkel väg. Att då få ihop det med ett intyg i tid inför avresan blir knepigt med jobb och skola. Ja, ja, får avvakta och se vad som händer. SAS kanske löser det åt oss genom att ändra någon annars får vi väl ta en voucher.
Var inte riktigt min plan när jag boka under senaste F & F. Då såg läget betydligt mer positivt ut än vad det gör just nu...