Senaste nytt

SAS Öppnar från Ålborg och Landvetter till New York

Ricci

Medlem
Var det inte en av grejorna i det nya pilot avtalet att samma pilot just skulle kunna spaka en shorthaul i anslutning till en longhaul? Att longhaul piloterna inte skulle vara exklusivt longhaul?
Tror också det var intentionerna från SAS, dock osäker hur det blev.
Problemet är också tjänstetiden dvs en kortlinje + en långlinje på samma dag.
 

mha321

Medlem
Tror också det var intentionerna från SAS, dock osäker hur det blev.
Problemet är också tjänstetiden dvs en kortlinje + en långlinje på samma dag.
Även för de korta långlinjerna? Jag har ingen aning om vad reglerna säger om tjänstetid, men varför skulle is fall sas trycka på för att få den möjligheten i avtalet?
 

Hachans

Medlem
Kanske en dum fråga, men finns det någon slags lounge i Ålborg? Vi har ganska många timmar mellan anländande flyg från CPH och avgång till EWR.

Ja, det finns men kräver att man har Priority Pass (eller flyger med typ Air France).

Går att köpa sig in med. Observera tidsgränsen på tre timmar före avgång.

 
Ja, det finns men kräver att man har Priority Pass (eller flyger med typ Air France).

Går att köpa sig in med. Observera tidsgränsen på tre timmar före avgång.

Vad gör man med 6 timmar mellan flygen då? Hur ligger flygplatsen i relation till stan? Skall man in och ta ett smörrebröd och dricka en snaps?
 

zippan

Medlem
Hur ligger flygplatsen i relation till stan?
Varsågod.
1681852956988.png
 

pljung

Medlem
Vad gör man med 6 timmar mellan flygen då? Hur ligger flygplatsen i relation till stan? Skall man in och ta ett smörrebröd och dricka en snaps?
Satt i loungen 5;5 timmar en söndag i juni förra året. Personalen påpekade när jag gick in att det var max 3 timmar, men sa i nästa mening att det ”är ok” att sitta längre om du vill. Kanske inte alltid de är så, men detta var en söndag med få resenärer
 

Hachans

Medlem
Satt i loungen 5;5 timmar en söndag i juni förra året. Personalen påpekade när jag gick in att det var max 3 timmar, men sa i nästa mening att det ”är ok” att sitta längre om du vill. Kanske inte alltid de är så, men detta var en söndag med få resenärer

Om det är ett problem att man sitter länge så brukar de helt enkelt inte släppa in en förrän tre timmar innan avgång.
 
Toppen