Senaste nytt

SAS Öppnar från Ålborg och Landvetter till New York

Hachans

Medlem
Den svaga svenska kronan gör inte saken bättre, och NYC i synnerhet har ju blivit orimligt dyrt.

Nej, såklart. Men det har inte stoppat oss tidigare. Och provbokar jag från CPH till EWR/JFK idag och imorgon är det helt knökfullt i Go. Första platserna i Go finns den 7:e men beror nog mycket på att folk inte checkat in.

Samma sak från ARN de kommande dagarna. SAS föreslår en del kreativa routings dock men direktflygen är väldigt busy.

Disclaimer för att platserna kanske är blockade, kan inte se skillnad på SAS sida och jag har använt upp alla sökningar på SeatAlert…
 

palmen

Moderator
Den svaga svenska kronan gör inte saken bättre, och NYC i synnerhet har ju blivit orimligt dyrt.
Så folk i Stockholm märker inte av svaga kronan lika mycket? Bara Göteborg som drabbats? Flygen från Arlanda går ju mer eller mindre fulla.

Snarare ny linje som tar tid att etablera, samt att Arlanda har bättre tider för utresa, även om jag föredrar den sena hemresan till gbg så man kan sova direkt.
 

pljung

Medlem
Så folk i Stockholm märker inte av svaga kronan lika mycket? Bara Göteborg som drabbats? Flygen från Arlanda går ju mer eller mindre fulla.

Snarare ny linje som tar tid att etablera, samt att Arlanda har bättre tider för utresa, även om jag föredrar den sena hemresan till gbg så man kan sova direkt.
Svårt att veta, men hur stor procent av passagerarna ankommer med anslutande inrikesflyg som reser ARN - EWR? Anslutande inrikesflyg för att resa GOT - EWR är väl i stort sett obefintligt? Kan vara en orsak, men tror också som du skriver att etableringen tar sin tid.
 

palmen

Moderator
Svårt att veta, men hur stor procent av passagerarna ankommer med anslutande inrikesflyg som reser ARN - EWR? Anslutande inrikesflyg för att resa GOT - EWR är väl i stort sett obefintligt? Kan vara en orsak, men tror också som du skriver att etableringen tar sin tid.
Det är många med connecting flights som flyger från Arlanda, av förklarliga skäl inte lika många från gbg, men borde vara lika många som flyger xyz-arn-cph-ewr som flyger xyz-arn-got-ewr rent teoretiskt (även om det är fler connections till CPH än GOT)
 

pljung

Medlem
Det är många med connecting flights som flyger från Arlanda, av förklarliga skäl inte lika många från gbg, men borde vara lika många som flyger xyz-arn-cph-ewr som flyger xyz-arn-got-ewr rent teoretiskt (även om det är fler connections till CPH än GOT)
Vet inte om den sena avgångstiden från GOT gör att man väljer andra alternativ. Personligen ser jag själv en möjlighet att kunna jobba hemma avresedagen och sedan ta mig till flygplatsen. Även hemresan ser jag som positiv, av samma anledning som du skrev.
 

Fredrik

Medlem
Högst anekdotiskt men mitt flyg från Göteborg i mitten på augusti ställdes in. Jag fick meddelande idag.
 
Toppen