Senaste nytt

SAS Öppnar från Ålborg och Landvetter till New York

Scanwing

Medlem
Att de inte har en kök på Landvetter hur påverkar de möjligheterna till ev uppgradering på avgångsdatum gaten? Dyrt att skicka upp extra business-mat om den inte används, dyrt att missa möjligheten till att sälja uppgradering på plats
 

fcx

Medlem
Att de inte har en kök på Landvetter hur påverkar de möjligheterna till ev uppgradering på avgångsdatum gaten? Dyrt att skicka upp extra business-mat om den inte används, dyrt att missa möjligheten till att sälja uppgradering på plats
De lastar nog fullt ändå. Om inte passagerarna äter maten, så gör crew det. Med fyra rätter och såpass få platser och servering från vagn så behöver man väl lasta fullt, annars börjar alternativ ta slut redan på första raden.
 

TasselT

Medlem
Nu har turerna från Ålborg och GOT till EWR varit inställda sedan i lördags då SE-DMS flög till CPH istället för till EWR och har stått på CPH sedan dess, Även dagens tur Ålborg-EWR är inställd medan turen GOT-EWR på onsdag är planerad att köras.
Är det SE-DMS som gått sönder eller har man helt enkelt ställt in pga för låg beläggning ?
Verkade iofs som flighten från GOT var tänkt att köras i går söndag, men ställdes in 3 timmar innan avgång.
 

Hachans

Medlem
Nu har turerna från Ålborg och GOT till EWR varit inställda sedan i lördags då SE-DMS flög till CPH istället för till EWR och har stått på CPH sedan dess, Även dagens tur Ålborg-EWR är inställd medan turen GOT-EWR på onsdag är planerad att köras.
Är det SE-DMS som gått sönder eller har man helt enkelt ställt in pga för låg beläggning ?
Verkade iofs som flighten från GOT var tänkt att köras i går söndag, men ställdes in 3 timmar innan avgång.

Ingen aning. Men nästa avgång från AAL har exakt en person i business och väldigt få bokade bak.

GOT är lite bättre men inte bra.

Och innan någon kommer och säger att man inte kan bedöma beläggning från seatmap så går det absolut att få en fingervisning, framförallt från de klasser där säte ingår.
 

sembl

Medlem
Kollar man expertflyer på Onsdag så ser det nästan fullt ut. Vi kan mest spekulera i varför de ställs in. Men tittar man tex den 9e från GOT så är det ganska tomt. Så min kvalificerade gissning är beläggning. Otroligt dumt att flyga med så tomma plan utan bättre att boka om de få som är bokade.
 

Hachans

Medlem
Kollar man expertflyer på Onsdag så ser det nästan fullt ut. Vi kan mest spekulera i varför de ställs in. Men tittar man tex den 9e från GOT så är det ganska tomt. Så min kvalificerade gissning är beläggning. Otroligt dumt att flyga med så tomma plan utan bättre att boka om de få som är bokade.

Så få som är bokade den 9:e betalar väl knappt bensinen till bilen som kör upp med cateringen?
 

palmen

Moderator
Ingen aning. Men nästa avgång från AAL har exakt en person i business och väldigt få bokade bak.

GOT är lite bättre men inte bra.

Och innan någon kommer och säger att man inte kan bedöma beläggning från seatmap så går det absolut att få en fingervisning, framförallt från de klasser där säte ingår.
Ja tittar man expertflyer så ser det väldigt glest ut och vad som finns per bokningsklass tyder ju också på att det är tämligen glest nu på torsdag
1685972777930.png


Lägger man dock till parametern för returen från New York till Göteborg samma kväll så ser den betydligt bättre bokad ut (även om den inte är full). Med det sagt så ska man "aldrig" titta på enbart en av sträckorna, utan alltid titta på tur och retur för att göra en bedömning om det är lönsamt eller ej.
1685972855110.png


Hemresan till Göteborg har alla platser utom 1 tagen i plus (den platsen är blockad) och då man bara vill sälja 7 platser i business så är nog övriga 15 platser sålda eller "upptagna" av folk som måste flyttas från plus. Min gissning är att då det är både C7 och Y7 så finns det exakt 7 platser till förfogande i plus och businesskabinen tillsammans. Economy ser desto öppnare ut just nu, men där säger inte seatmap mycket alls då inte ens EBG längre kan välja fritt på alla platser utan att behöva betala.

Att troligtvis ha sålt 27 av 34 platser i plus/business är ändå väldigt bra för en helt ny linje. Min gissning är att det är många Amerikaner bokade.

Just den 9e (fredag) är det färre bokade, men inte helt tomt, ändå relativt god beläggning i business och flertalet platser i go valda.
9-10 sålda business (minst) både ut och hem den 9e är ändå "ok" även om man säkert skulle vilja ha åtminstone 5-6 till sålda i förväg.
 
Toppen