Vad ska de göra när det inte går några flyg mellan CPH och GOT om de inte litar på köket i Göteborg?
Inte köra longhaul från Göteborg? Lasta all catering i USA?
Vad ska de göra när det inte går några flyg mellan CPH och GOT om de inte litar på köket i Göteborg?
De lastar nog fullt ändå. Om inte passagerarna äter maten, så gör crew det. Med fyra rätter och såpass få platser och servering från vagn så behöver man väl lasta fullt, annars börjar alternativ ta slut redan på första raden.Att de inte har en kök på Landvetter hur påverkar de möjligheterna till ev uppgradering på avgångsdatum gaten? Dyrt att skicka upp extra business-mat om den inte används, dyrt att missa möjligheten till att sälja uppgradering på plats
Nu har turerna från Ålborg och GOT till EWR varit inställda sedan i lördags då SE-DMS flög till CPH istället för till EWR och har stått på CPH sedan dess, Även dagens tur Ålborg-EWR är inställd medan turen GOT-EWR på onsdag är planerad att köras.
Är det SE-DMS som gått sönder eller har man helt enkelt ställt in pga för låg beläggning ?
Verkade iofs som flighten från GOT var tänkt att köras i går söndag, men ställdes in 3 timmar innan avgång.
Kollar man expertflyer på Onsdag så ser det nästan fullt ut. Vi kan mest spekulera i varför de ställs in. Men tittar man tex den 9e från GOT så är det ganska tomt. Så min kvalificerade gissning är beläggning. Otroligt dumt att flyga med så tomma plan utan bättre att boka om de få som är bokade.
Typ så.Så få som är bokade den 9:e betalar väl knappt bensinen till bilen som kör upp med cateringen?
Ja tittar man expertflyer så ser det väldigt glest ut och vad som finns per bokningsklass tyder ju också på att det är tämligen glest nu på torsdagIngen aning. Men nästa avgång från AAL har exakt en person i business och väldigt få bokade bak.
GOT är lite bättre men inte bra.
Och innan någon kommer och säger att man inte kan bedöma beläggning från seatmap så går det absolut att få en fingervisning, framförallt från de klasser där säte ingår.