Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Ojdå!!! tydligen bara 1 som tecknat :(

"03:03Hoppsan. Det gick visst lite snabbt där på SAS. Bara ett fackförbund har tecknat avtal. SAS har inte fått klart med avtal med båda de norska kabinfacken.
- Jag fick felaktiga uppgifter, säger Elisabeth Manzi, presschef på SAS till TT.

Det är SAS Norge Kabinforening (SNK), som tecknat avtal med SAS, men inte Norsk Kabinforening (NKF)."

Enligt nliv.se: SAS har stenhård press på sig att komma med slutgiltiga besked innan börsen öppnar klockan 9 imorgon bitti.

Är detta bekräftat och officiellt? Det innebär alltså att om inte avtalen skrivits under innan kl 09.00 så blir det konkurs?

Enligt nliv.se: SAS har stenhård press på sig att komma med slutgiltiga besked innan börsen öppnar klockan 9 imorgon bitti.

Är detta bekräftat och officiellt? Det innebär alltså att om inte avtalen skrivits under innan kl 09.00 så blir det konkurs?

Tror inte det är bekräftat. Men aktien är död om handeln får starta utan avtal i hamn. Även banker lär väl neka lånen då...

Saxat från expressen.se chatt

"David Levin: Bankerna har gått med på att förnya SAS krediter om planen som bolaget presenterade för en vecka sedan genomförs. I den ingår bland annat förnyade krediter från banker och krediter från de tre stater som är storägare i SAS. Det handlar också om sänkta löner, förändrade pensionsavtal och utförsäljning av delar av SAS verksamhet.
Staterna har inte gett bankerna några garantier."

Ännu bara 1 av 7 som gått med på avtalet... Det här blev en låååång natt.

Edit:

"David Levin: Unionens förhandlare i Köpenhamn var vid 4.30-tiden fortfarande inte klara med sitt svar på SAS-ledningens förhandlingsbud. Presschefen Louise Gerdemo Holmgren var inte beredd att bedöma när förhandlarna skulle kunna lämna över ett svar till SAS.
– Jag skulle önska att jag kunde det men det är oförutsägbart, säger Gerdemo Holmgren till TT."

Hehe man börjar undra hur trött förhandlarna är?

Last edited:
Seså! där kom svenska Cabin. Att jag blev sur när man går ut från 2 håll med att norska CC var klart kan ni skriva upp.
Det kommer INTE vara givet att handeln med aktier kommer igång i morgon och detta pga av att fler förbund väntar för länge.
Piloterna Sverige/Norge kommer kanske i tid men Dansken???

Nu kom ev norska piloterna också!
Nu brinner det faktiskt i knutarna, Jag bedömer att man har någon timme på sig till sen är det vinna eller försvinna

Toppen