Senaste nytt

Sammanslagning av American och US Airways (2013-DEC-09)

Det är också logiskt. Gissar marknadsavdelningen inom allianserna och flygbolagen röstade bort alla förslag att använda detta då ingen kotte utanför BC.se, FlyerTalk och dyl fattar vad som menas :)

Ska vi tolka det som att personen på kommissionen som skrev detta är medlem på FT?

Det är ju självklart att konverteringen blir 1:1. Allt annat skulle skapa totalt kaos och jättemånga problem med alla medlemmarna i AAdvantage och DM.

Mr. Doug Parker (Chairman & CEO - US Airways) har som målsättningen att få igenom mergern innan årsskiftet. Tidigare, innan US DOJ la sig i det hela, var målsättningen under kvartal 3 detta år. Det innebär att i bästa fall så förskjuts mergern med endast ett kvartal framåt i tiden, men mer troligt är att det kommer att ta längre tid och i ett worst case scenario för Doug Parker så blir det ingen merger.

Hur länge kan poängen stå på USDM kontot innan de försvinner om jag inte använder dom?
Min avsikt är att dom skall övergå till mitt AA konto så jag får lite påfyllning där.

Fråga från orutinerad/okunnig: Varför vill man att poängen ska gå över till AA vid den ev mergern? När jag tittar på AA:s awardchart så ser den inte direkt förmånligt ut, eller tolkar jag fel? (Jag har förutsatt växlingskurs 1:1.)

AA har sämre awardchart än USDM, men det finns intressanta alternativ i F. Tex CX och BA... Det beror lite på hur man resonerar, men kan man är det nog bäst att plocka ut poängen medan USDM är med i *A.

Toppen