Dr. Miles
Expert
Var det inte klart med American?
Ja, därför min kommentar. Jag tror inte på att mina US miles skulle bli värdelösa som American Airlines AAdvantage miles.
Var det inte klart med American?
Ja, därför min kommentar. Jag tror inte på att mina US miles skulle bli värdelösa som American Airlines AAdvantage miles.
Men som SkyPesos för utväxling på AF hade det kanske varit andra bullar?![]()
Ska man tolka de senaste inläggen som att det bör vara tämligen riskfritt att ha en stor mängd USDM-poäng vid den definitiva sammanslagningen med AA?
(Jag har letat på FT, men hittar inget annat än spekulationer kring frågan om USDM-miles samt om USAir omedelbart hamnar i OW eller om det blir en slags övergångsperiod - någon som har info?)
Från deras Q2 presskonferans i förrgår: "Transition to oneworld by the beginning of next year"Vissa rykten från FT säger att sammanslagningen kommer ske 1 november, dock har man inte tagit fram ett datum då US går ur Star Alliance ännu.
Från deras Q2 presskonferans i förrgår: "Transition to oneworld by the beginning of next year"
Förstod det som att man kan använda USDM inom OW redan från slutet av 2013. Därför går jag i tankarna kring köp av miles eller ej. Qatar och Cathay First lockar ju en aning...