Senaste nytt

Saker att göra i Chicago, en vecka i november?

Doctor-X

Medlem
Väcker liv i denna gammla tråden.
Det är ju en del saker (restuaranger, ölställen och barer som stängt)
Har ni några tips på ställen eller saker att kika på som är mer up to date? Har aldrig varit i Chicago innan och frugan och jag åker dit 2 september i 7dagar.
Tips på barer, ölställen, upplevelser restauranger ja alla trevliga tips ni har tas emot med glädje.

Tack o bock

I början av september borde vädret fortfarande vara bra så tycker det är väl värt att ta en guidad båttur kanalen, man kunde köpa öl ombord så var trevligt!

Lincoln Park, Millennium Park och Grant park är väldigt trevliga att gå runt i.

Takbarnen på London House var trevlig.

Chicago-style / deep-dish pizza är väl ett måste, finns överallt med enligt guiden vi hade skulle man äta på Uno eller Due - men nog lite av en turistfälla.

Billy Goat Tavern (The Original) - är värt ett besök.

The Art Institute of Chicago - många fina konstverk
 

Plus

Medlem
Väcker liv i denna gammla tråden.
Det är ju en del saker (restuaranger, ölställen och barer som stängt)
Har ni några tips på ställen eller saker att kika på som är mer up to date? Har aldrig varit i Chicago innan och frugan och jag åker dit 2 september i 7dagar.
Tips på barer, ölställen, upplevelser restauranger ja alla trevliga tips ni har tas emot med glädje.

Tack o bock

Jag tycker om ett ölställe som heter The northman beer nd cider garden. Ligger lokaliserat precis intill floden i närheten av bron North columbus dr. Som jag minna det så serveras uteslutande brygder från Chicago med omnejd. Dessutom får man ta med Öl to go om man hellre sitter längre upp/ner (dock kan minnet svika)

I övrigt tycker jag att Webers restaurang kan vara en kul grej. Det är grillmärket Weber som har egen restaurang, där mycket av maten grillas på Weber-klotgrillar, fast i modell mycket större än hemma.

Goose Island bryggeri och Tap Room, kan också vara värt ett besök.

Nöjen som inte involverar dryck och mat, vill jsg slå ett slag för Field Museum. Stadens naturhistoriska museum, med skelett från T-rex.
Äveb Shedd Aquarium kan vara en trevlig upplevelse om man tycker om maritimt djurliv.
 

Plus

Medlem
I början av september borde vädret fortfarande vara bra så tycker det är väl värt att ta en guidad båttur kanalen, man kunde köpa öl ombord så var trevligt!

Lincoln Park, Millennium Park och Grant park är väldigt trevliga att gå runt i.

Takbarnen på London House var trevlig.

Chicago-style / deep-dish pizza är väl ett måste, finns överallt med enligt guiden vi hade skulle man äta på Uno eller Due - men nog lite av en turistfälla.

Billy Goat Tavern (The Original) - är värt ett besök.

The Art Institute of Chicago - många fina konstverk

Ang. Uno.
Det må så vara att det kan vara lite turistigt men jag tycker att det är obligatoriskt vid ett första besök i staden. Tar alltid med mig gäster dit om de besöker staden för första gången.
 

Erik M

Medlem
Numer finns ju cannabis dispensaries som är superbra! Kolla upp i förväg så går det extra smidigt.
WNBA-matcher är jättebilliga att gå på, och Chicago Sky kommer nog va i slutspel när ni är där. Så det kan man ju göra ... om man inte gillar baseboll.
 
Gillar ni Blues? Då tycker jag ni ska besöka Kingston Mines – Chicago Blues Center Since 1968
2 scener där de kör band ett åt gången. Köp en bucket of beer till föreställningarna. Äter gör man någon annanstans.
Vill ni ta goda drinkar och god mat så är Signature room i watertowerbuilding trevligt Hiss hela vägen upp till 94e Rekommenderas att boka bord. https://www.signatureroom.com/

G
illar ni öl? Då kan ni besöka Goose Island bryggeriet. Honkers Ale är en personlig favorit. https://www.gooseisland.com/age-gate
O
m ni gillar shopping så kan man antingen åka till Aurora premium outlets eller Gurnee Mills. Finns även ett Six Flags vid Gurnee mills om ni gillar häftiga attraktioner. Arts institute som nämnts tidigare är något ni måste besöka. Mycket europeiska konstverk.
https://www.gooseisland.com/age-gate
 
Toppen