Senaste nytt

Saker att göra i Chicago, en vecka i november?

ACervin

Medlem
Om det inte är för kallt så kan du åka kanalbåt. Finns bland annat med arkitektur tema. University of Chicagos campus norr om stan är fint och kan kanske vara värt en utflykt om vädret är bra. Kanske lite universitets sport? Vet inte riktigt vad säsongen bjuder på. Jag har sett Amerikansk fotboll där och det håller bra klass. Smith and Wolenski steak house ligger ju fräckt hängandes över vattnet.
 

Concorde

Founding Member
Kom hem från en tripp till Chicago och NY i veckan. Vi hann inte med allt då vi hade tre dygn, varav en dag mindre för min del p.g.a. möten.

Du vill äta Steak på Gibsons. Det är ett måste. http://www.gibsonssteakhouse.com. Deras Porterhouse samt Oxfile är bland det bästa köttet jag provat, och då anser jag mig rutinerad. Har testat dom bästa Steak houses i USA samt frossat på kött i Argentina, som anses vara ännu bättre. Det är lite av en smaksak. US beef är majsuppfödd och "fetare" medan Argentinskt är fritt strövande gräsätare under bästa förhållande.
Som sagt, Gibsons är bland det bästa jag provat. 1028 North Rush Street Gold Coast, trevliga kvarter vid Oak Street där du har High-End shopping.

Om du inte åkt båt i kanalen föreslår jag Archictecture Boat Tour. T.om. min hustru som inte intresserad tyckte detta var ett utmärkt sätt att se staden under 90 minuter.

_KG00623.jpg

_KG00416.jpg

_KG00681.jpg

The Bean är ett måste ;) Ligger i Grant Park vid Michigan Avenue. Strax nedanför finner du Art Institute som har en världens bästa samlingar Impressionister. Igen, min hustru är inte lika intresserad som jag, men hon blev också tagen.
Hela samlingen, inte bara 1800 tals konsten, är utav världsklass.
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Jag är ett stort fan av Chicago! Förutom shoppingen så tycker jag att ni ska njuta av restaurangutbudet. Jag kan rekommendera Weber Grill Restaurant: Locations: Chicago, den bästa hamburgaren(fast food) är på Epic Burger | A MORE MINDFUL BURGER, om du gillar buffalo wings (de har mycket annat också)Welcome to Jake Melnick's Corner Tap. En trevlig lounge som jag kan rekommendera är Crimson Chicago | Chicago Lounge | Chicago Nightclub | Crimson Lounge Chicago | Hotel Sax Chicago | Chicago Bottle Service | Chicago Clubs | Chicago Bars | Former House of Blues Hotel som är en hotell lounge(Hotel Sax). En annan är Vertigo Sky Lounge som iofs kanske är trevligare när man kan sitta ute.
 

Concorde

Founding Member
La Tavernita är ett annat ställe vi besökte. Bästa Tapas vi testat, samt blir en skön och snygg bar/klubb efter 10.30 snåret. Väldigt snygga tjejer ;)
 

LPC123

Medlem
Väcker liv i denna gammla tråden.
Det är ju en del saker (restuaranger, ölställen och barer som stängt)
Har ni några tips på ställen eller saker att kika på som är mer up to date? Har aldrig varit i Chicago innan och frugan och jag åker dit 2 september i 7dagar.
Tips på barer, ölställen, upplevelser restauranger ja alla trevliga tips ni har tas emot med glädje.

Tack o bock
 
Toppen