Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Jonas C

Medlem
Vilket nedköp! :eek:;)

Edit. Senast jag flög TK bokade jag om hemresan (till en dag tidigare) för att slippa Dreamliner och få B77W istället. :)
Majoriteten av deras 777 är gamla och trötta, i synnerhet flygplanen som levererades före 2015. 777:an jag flög till Cancun i början av månaden var riktigt trött och i behöv av en renovering.
 

Mr Basic

Medlem
Har så många timmar i deras 777 så det gör inget att få första flygningen i deras 787 nu. Är dessutom 777 på hemvägen :)
Jag hade också B789 på utresan (dag-flight funkar den utmärkt) men ville ha B77W på hemresan (för att kunna sova bekvämt).
#192cmochdrygt0,1ton :D
 

aruba1

Medlem
Har några eurobonusresor med Turkish i höst och vi har seatat oss när vi bokade (B777) men nu har TK äntligen ändrat till B787-9 och där kan vi inte välja platser. Någon som vet varför?

Testat online SAS, appen TK och online TK.
Har varit med om att när TK ändrar något på bokningen så behöver SAS skriva om biljetten. Då kan man också få ett nytt underliggande PNR hos Turkish eller i varje fall uppdaterad befintlig PNR. Skulle kunna vara det som spökar i ditt fall. Kolla även hur det ser ut på CheckMyTrip.
 

Brandten

Medlem
enkelt och lätt i appen. Lägg in e-ticket nr för varje passagerare via add passenger i sällskapet sen är det självförklarande.
finns ju info forumet hur göra...
Det har jag som sagt gjort. Funkar fint på 777 att seata oss men inte på flygningen som innehåller 787.
 

Brandten

Medlem
Har varit med om att när TK ändrar något på bokningen så behöver SAS skriva om biljetten. Då kan man också få ett nytt underliggande PNR hos Turkish eller i varje fall uppdaterad befintlig PNR. Skulle kunna vara det som spökar i ditt fall. Kolla även hur det ser ut på CheckMyTrip.
CheckMyTrip hade ingen ny info. Kan se ut som TK kanske inte bekräftat att det är en 787 som ska flyga oss... Dom är ju kända för att ändra stup i kvarten så vi kan lika gärna hamna på en gammal A330.

Får denna på 787 benet medan seatmap visas för 777 benet.

c4ca561208a093f0c78013855187deb2.jpg
 
Toppen