Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Mr Planning

Medlem
Så, har tidigare gått vägen via checkmytrip, med det finns ingen information alls hos dom längre, så det går inte att logga in hos varken Turkish eller Etihopian.

Några förslag?
 

A87

Medlem
Jag fick ringa in senast och dom som satt nere i Cypern kunde ordna platser åt mig utan problem. Sas classic strulade då
 

Adba

Medlem
Tack för en bra guide!
Hittade i CheckMyTrip: Bekräftelsenummer.
I Turkish appen, fick jag trixa lite med slutsiffran, tills det blev rätt. Appen känne lite buggig ibland.
 

Linmet

Medlem
Lyckades aldrig med seatingen denna gång trotts flera försök på hemsida, sas support och turkish support. Ser nu platserna

0199
0200
003j
002k
När vi checkat in. Vad tusan innebär detta? Det är barnen som har 0199 och 0200. Vad innebära det. Är de oseatede? Se bild

FFF3234B-B63A-4E47-871B-1210EC37190B.jpeg
 

dino_81

Medlem
De har ju fått jump seat, dvs. i cockpit…

199 och 200 får mig mer att tänka på i vilken ordning man checkat in, dvs. boarding pass number.
 

Matore

Medlem
Sammanfattning av tips för att boka plats på en TK-flight i appen, några är sedan tidigare nämnda i tråden.

Ta fram TK´s PNR genom att t.ex. registrera SAS PNR i CheckMyTrip eller ring SAS.

Knappa först in TK´s PNR och sedan SAS biljettnummer på samtliga passagerare.

OBS: Om man kopierar numret från SAS så trunkeras detta när man klistrar in. Knappa in de 3 sista siffrorna manuellt. Inget bindestreck efter 117!
Visa bifogad bild 125104
När detta är klart och man går vidare kommer detta meddelande:
Visa bifogad bild 125105
Ignorera detta och tryck på Done. Då kommer följande bild:
Visa bifogad bild 125106
Tryck på > varvid följande meddelande dyker upp:
Visa bifogad bild 125107
Ignorera även detta, och följande visas:
Visa bifogad bild 125108
Välj platser och "trumvirvel", allt klart!
Visa bifogad bild 125109
Tack för bra guide. Kommer dock inte vidare efter sista steget. får detta felmeddelande: ”We are sorry, we cannot process your transaction on our online channels due to system related problems.
Please contact our call center. [BOS-10002]”
Nån som vet varför jag inte kommer vidare?
 
Toppen