Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

SimonXYZ

Medlem
Tack för bra guide. Kommer dock inte vidare efter sista steget. får detta felmeddelande: ”We are sorry, we cannot process your transaction on our online channels due to system related problems.
Please contact our call center. [BOS-10002]”
Nån som vet varför jag inte kommer vidare?
Jag har bokat sittplats på många bokningar med Turkish tidigare, men så fick jag en bokning med precis samma felmeddelande som du. Jag provade ett antal gånger under ett par månaders tid, men fick hela tiden samma felmeddelande. Jag ringde Turkish som la in platserna (jag såg att de blev tagna efteråt i ExpertFlyer), men platserna gick tillbaka efter en stund. Turkish ringde (helt otroligt) tillbaka till mig och informerade om detta och sa att endast SAS kunde reservera platserna. Ja, ja, jag vet kundtjänst kan inget... Jag ringde dock SAS som utan problem kunde lägga in platserna och jag har dem fortfarande.
 

Matore

Medlem
Jag har bokat sittplats på många bokningar med Turkish tidigare, men så fick jag en bokning med precis samma felmeddelande som du. Jag provade ett antal gånger under ett par månaders tid, men fick hela tiden samma felmeddelande. Jag ringde Turkish som la in platserna (jag såg att de blev tagna efteråt i ExpertFlyer), men platserna gick tillbaka efter en stund. Turkish ringde (helt otroligt) tillbaka till mig och informerade om detta och sa att endast SAS kunde reservera platserna. Ja, ja, jag vet kundtjänst kan inget... Jag ringde dock SAS som utan problem kunde lägga in platserna och jag har dem fortfarande.
Aha ja jag ringde TK men de kunde inte heller seata så de skulle felanmäla sa de. SAS kan bara önska seating mot TK vet jag, inte boka. Men ofta får man det SAS lägger in, när det funkar.
 

LPC123

Medlem
Tack för bra guide. Kommer dock inte vidare efter sista steget. får detta felmeddelande: ”We are sorry, we cannot process your transaction on our online channels due to system related problems.
Please contact our call center. [BOS-10002]”
Nån som vet varför jag inte kommer vidare?
Jag hade samma problem. Startade om appen och tog allt från början igen. 3e gången lyckades jag välja säte för mig och frugan. Fick dock ta en åt gången.
 

Tronen

Ny medlem
Update: Ringde kundtjänst, och på grund av att vi gjort ändringar i bokningen hade flera olika ticketnummer skapats, så nu har jag testat med dem jag fick från kundtjänst - och hör och häpna - det funkade! Eureka!

EDIT: Kom hela vägen till att välja platser, men efter continueknappen dök följande errormeddelande upp:

Visa bifogad bild 126720

EDIT 2: Ringde kundtjänst igen, som väldigt snabbt konstaterade att det icke äro möjligt att boka stolar. Jag stod på mig och sa att "det kommer vara möjligt, vi kan väl testa?". Slutligen gick agenten med på det med årets brasklapp om att det inte är möjligt... Men BC-guden besvarade mina böner och vips så var 2A,2B bokat och bekräftat.

Jag har samma bekymmer som dig men har inte lust/möjlighet att vänta i kö hos SAS kundtjänst i flera timmar.. Några tips på hur jag kan lösa det på annat sätt? TK påstår att de ej kan hjälpa mig.
 

aikelo

Medlem
Jag har samma bekymmer som dig men har inte lust/möjlighet att vänta i kö hos SAS kundtjänst i flera timmar.. Några tips på hur jag kan lösa det på annat sätt? TK påstår att de ej kan hjälpa mig.
Har du anslutning med annat bolag så testa då på deras sida.
Jag har anslutning med Lufthansa och kunde välja säten med Turkish på LH sidan.
Har försökt många gånger hos Turkish med alla möjliga tips och guider men lyckades aldrig få till att reservera platser på TK app eller hemsida.
 

Tronen

Ny medlem
Har du anslutning med annat bolag så testa då på deras sida.
Jag har anslutning med Lufthansa och kunde välja säten med Turkish på LH sidan.
Har försökt många gånger hos Turkish med alla möjliga tips och guider men lyckades aldrig få till att reservera platser på TK app eller hemsida.

Flyger även med TAP på samma bokning, bokat genom EuroBonus, men det går inte att boka sittplatser på varken SAS eller TAPs hemsida..
 

Matore

Medlem
Jag har samma bekymmer som dig men har inte lust/möjlighet att vänta i kö hos SAS kundtjänst i flera timmar.. Några tips på hur jag kan lösa det på annat sätt? TK påstår att de ej kan hjälpa mig.
Samma problem som i min post ovan. TK kunde inte seat på telefon. SAS löste det på några sekunder så enklast är att köa, man kan ju göra massa annat under tiden man köar :)
 

Brandten

Medlem
Har några eurobonusresor med Turkish i höst och vi har seatat oss när vi bokade (B777) men nu har TK äntligen ändrat till B787-9 och där kan vi inte välja platser. Någon som vet varför?

Testat online SAS, appen TK och online TK.
 
Toppen