Senaste nytt

Router på resan

Friskytten

Medlem
Läste om denna här och köpte på Ica Maxi för 599:-.
Bra pris, jag slår till direkt! :)

Lite teknisk info:Product Description

5377.png
 

DrKlas

Medlem
For en som inte foljt diskussionen narmare och inte ar sarskilt bevandrad inom natverk etc, vad ar fordelarna med att koppla upp sin router mot ett hotells Wifi och anvanda sitt "eget nat"? Adderar man inte bara da ett "extra steg"?

Visst lägger man till ett extra steg när man kopplar upp sin första enhet. Men fördelen är att man därefter kan koppla upp hur många enheter man vill även om hotellet bara tillåter uppkoppling av en enhet till sitt nät.

Jag är för övrigt fortfarande mycket nöjd med min Huawei-router. Användes flitigt senast nu i veckan när jag var i Japan.
 

mha321

Medlem
For en som inte foljt diskussionen narmare och inte ar sarskilt bevandrad inom natverk etc, vad ar fordelarna med att koppla upp sin router mot ett hotells Wifi och anvanda sitt "eget nat"? Adderar man inte bara da ett "extra steg"?
Jo, men poängen är (åtminstone för mig) att man kan koppla upp hur många enheter man vill, även när hotellet bara tillåter en eller två.
 

jfk

Medlem
Köpte också precis en Huawei 5377 och hemma funkar den klockrent i alla fall. Är det någon som har ett tips för en usb micro <-> Lan adapter? Hittar i princip inga i Sverige. USB <-> LAN finns men inte micro USB...
 

agehall

Medlem
Stödjer den USB OTG? (Google var inte helt tydlig...)

Normalt sett är det vad som krävs för att kunna ansluta en "vanlig" USB-device i en USB-micro-kontakt.
 

Rebel

Medlem
Vad är bästa produkten att köpa för att stoppa i ett sim kort och få en hotspot så hela familjen får internet på resan???
Är det bästa att ta med en gammal iPhone och trycka i ett kort i ???
 

ekf

Medlem
Vad är bästa produkten att köpa för att stoppa i ett sim kort och få en hotspot så hela familjen får internet på resan???
Är det bästa att ta med en gammal iPhone och trycka i ett kort i ???
Jag har en "Wifi-router", en Huawei E5776s-32, funkar finfint, köpt via Aliexpress (viktigt med ändelsen för att få stöd för så många frekvensband som möjligt). Det finns säkert nyare modeller som är bättre idag.
Att köra med telefonen som hotspot är lurigt, en del av operatörerna i USA tar ju extra betalt för att man ska få lyxen att dela ut sin anslutning (styrs via operatörsprofilen som laddas ner automatiskt på en iphone)
 
Toppen