Crille81
Medlem
Har en sån, dock är jag inte imponerad av den. Den gör ett helt okej jobb om du är hyfsat nära, men bara en bit bort (~10m) så är WiFi-signalen rätt kass i mobiler, datorer ok men inte bra.
Hemma/på jobbet sitter jag med riktiga grejer (som kostar därefter) så är kanske lite dumt att jämföra med men jag stör mig lite på vissa tekniska saker, typ att nästan alla ändringar kräver omstart, det går inte att göra flera ändringar och sen starta om utan man måste starta om direkt efter att man sparar, appen (både för iOS/Android) säger 7/10 gånger att ”routern inte stöds av appen”, finns inget SSL (https) stöd för webbadmin. Sen har den micro-sim istället för nano-sim även om det går att använda nano-sim om man sätter i kortet rätt över ”sim-kontakterna”, nästan lättare än sim-adapter då mitt kort åkte ur adaptern ett par gånger då sim-kortet ska tryckas ner under en metallbit som håller fast det och ”lutningen” är rätt skarp för att trycka ner kortet.
Om vi ska vara lite positiva så är den snabb i sverige (har inte använt utomlands än) på LTE/4G, den har USB-C vilket är grymt för mig, så slipper jag ha med ytterligare en typ av sladd då både mobil och dator laddas med USB-C, den har stöd för externa antenner om man vill använda det, bra batteritid (skulle uppskatta en dag med normal användning).
Skulle dock inte köpt den igen, hade valt en Dovado/WiFi pineapple (om jag ville kunna driva den på batteri) och en 4G-sticka istället, hade blivit mindre huvudvärk för mig och lättare&billigare att uppgradera/byta sticka när det kommer nya band/man byter region.
Har du mer info om WiFi Pineapple? Eller du menar använda den i kombination med Dovado?